ﺳﻪشنبه 04 اردیبهشت 1403
EN

حج تمتع

نظر نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت درباره تفاهم نامه حج 98

نظر نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت درباره تفاهم نامه حج 98

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به امضای تفاهم نامه حج 98 میان مسئولان حج ایران و عربستان تصریح کرد: امیدواریم با پشت کار و همچنین پیوند قوی بین سازمان حج وزیارت و بعثه، برنامه ها و امور مربوط به حج آینده از جمله ثبت نام از زائران ، اعلام کاروان ها و بر گزاری جلسات آموزشی به سرعت عملیاتی شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت؛ حجت الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسکر در نشست شورای معاونین و مدیران بعثه مقام معظم رهبری با اشاره به امضای تفاهم نامه حج 98 میان مسئولان حج ایران و عربستان تصریح کرد: قرار است دفتر سازمان حج و زیارت در عربستان زودتر از سال های قبل راه اندازی شود.

وی افزود: با راه اندازی دفتر سازمان حج وزیارت در عربستان ، امکان پیگیری پیوسته و سریعتر امور مربوط به حج آینده در بخش های مختلف از قبیل اجاره مسکن ، حمل و نقل ، خرید اقلام مورد نیاز و تدارکات فراهم خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با بیان اینکه هیئت حج کشورمان به ریاست آقای علی رضا رشیدیان بامداد روز یکشنبه ( دوم دی ماه) از عربستان به تهران بازگشت ، اظهار داشت: تفاهم نامه امضاء شده حج آینده نسبت به سال های قبل شرایط بهتری دارد و در مجموع برخورد طرف سعودی نیزمناسب بوده است.

وی از معاونت ها و مدیران حاضر در این جلسه خواست که برنامه ها و فعالیت های حج 98 را در حوزه مسئولیت خود هرچه سریعتر عملیاتی کنند.

در این جلسه آقایان جعفر شمسیان معاون توسعه مدیریت و منابع و مجید مرزانی مدیر برنامه ریزی، بررسی و ارزشیابی بعثه مقام معظم رهبری درباره بودجه سال آینده و بهمن جهانی مدیریت بهبود فرایندها و فناوری اطلاعات درخصوص ساختار و نیروی انسانی بعثه گزارش دادند و نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت بر لزوم تدوین بودجه واقعی ، علمی و دقیق با درنظر گرفتن بودجه سنوات گذشته ، صرفه جویی در هزینه ها و ارائه سریعتر آخرین پیشنهادات معاونت های بعثه برای عملیاتی کردن طرح تعالی حج تاکید کرد.

وی گفت: طرح تعالی حج ، طرح فاخری است و اگر بدرستی اجرا شود می تواند به تحول در حوزه حج وزیارت منجر شود.

این جلسه با گزارش آقایان علی اکبر ضیایی رئیس پژوهشکده حج و زیارت درباره فعالیت های این پژوهشکده در سال 97، علی جعفری مدیر تبلیغات بین الملل درخصوص برنامه ریزی صورت گرفته در حوزه فضای مجازی و مهدی عسکری مدیرامور اداری و پشتیبانی درباره آئین نامه انضباطی بعثه ادامه یافت و نماینده ولی فقیه در امور حج وزیارت در هر مورد توصیه هایی ارائه کرد.

بر پایه این گزارش ، در پایان این جلسه حجت السلام والمسلمین علی پروانه مسئول امور استان ها و نمایندگی های بعثه از برگزاری نشست دو روزه مسئولان امور استان ها و نمایندگی های بعثه در اواسط دی ماه در تهران خبر داد و اظهار داشت: آمادگی لازم برای اعلام روحانیون ، معین و معینه های حج 98 وجود دارد.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر نیز ابراز امیدواری کرد با پشت کار همه دست اندرکاران حج وزیارت در بعثه و پیوند قوی بین سازمان حج وزیارت و بعثه برنامه ها و امور مربوط به حج آینده از جمله ثبت نام از زائران ، اعلام کاروان ها و بر گزاری جلسات آموزشی به سرعت عملیاتی شود و با موفقیت کارها به پیش برود.

مدیر سایت امتیاز به خبر :
خطایی رخ داده است. خطا : آرشیو در حال حاضر در دسترس نیست