پنجشنبه 09 فروردین 1403
EN

نگارخانه

تازه ترین جزییات از برداشته شدن هزینه روادید عتبات عالیات

تازه ترین جزییات از برداشته شدن هزینه روادید عتبات عالیات

سرپرست اداره کل عتبات سازمان حج و زیارت با اشاره به تصویب حذف هزینه روادید عراق در شورای وزیران این کشور گفت: اجرای این مصوبه منوط به ابلاغ آن به سفارت عراق در جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت؛ مرتضی آقایی در خصوص اخبار منتشر شده مبنی بر تصویب حذف هزینه روادید برای ایرانی ها در هیات دولت عراق گفت: شب گذشته شورای وزیران عراق حذف هزینه روادید سفر  ایرانی ها به این کشور را در صورت اقدام متقابل تصویب کرد.
وی ضمن ابراز خرسندی از این اقدام خاطر نشان کرد: تفاهم نامه مربوط به حذف هزینه روادید میان جمهوری اسلامی ایران و عراق در سفر اخیر حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهور محترم  کشورمان به عراق انجام پذیرفت و دو طرف بر اجرای هر چه سریعتر این موضوع تاکید کردند.
سرپرست اداره کل عتبات سازمان حج و زیارت در خصوص زمان اجرایی شدن این مصوبه نیز تصریح کرد: ما پيگير ابلاغ این مصوبه به سفارت عراق در تهران هستیم.
آقایی توضیح داد: هر زمان که سفارت عراق این مصوبه را اجرایی کند سازمان حج و زیارت هزینه های صدور رواديد هر یک از زائران را که مشمول این مصوبه و رایگان شدن هزینه ها شوند، بازمی گرداند.
وی تصریح کرد: احتمالا زمان ابلاغ و اجرای این مصوبه بعد از نیمه فروردین ماه خواهد بود؛ البته امیدواریم با پیگیریهای عزيزان وزارت امور خارجه کشورمان و دست اندرکاران ذیربط مصوبه شورای وزیران عراق هر چه زودتر ابلاغ و اجرایی شود تا زائران هر دو کشور از پرداخت هزینه روادید معاف شوند.

مدیر سایت امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.
خطایی رخ داده است. خطا : آرشیو در حال حاضر در دسترس نیست