جمعه 10 فروردین 1403
EN

نگارخانه

تجمع بزرگ زائرین اصفهانی در همایش متمرکز زائرین اعزامی به حج تمتع

تجمع بزرگ زائرین اصفهانی در همایش متمرکز زائرین اعزامی به حج تمتع

نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی در همایش متمرکز زائرین اعزامی به حج در شهر اصفهان زائران ایرانی را سفیران و نمایندگان مردم ایران در موسم حج خوانده و مهمترین دستاورد این سفر معنوی را ایجاد و حفظ وحدت بین مسلمانان عنوان نمود.

به گزارش روابط عمومی حج و زیارت استان اصفهان ، همایش متمرکز زائرین اعزامی به حج تمتع شهر اصفهان با حضور نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی و با حضور نزدیک به چهار هزار نفر در سالن ورزشگاه پیروزی برگزار شد.

در ابتدا این همایش پس از تلاوت آیاتی از کلام الله مجید وپخش سرود جمهوری اسلامی ایران  مدیر حج وزیارت استان وحجه الاسلام و المسلمین گرجی مسئول دفتر نمایندگی استان ضمن خیر مقدم به نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی و زائرین حاضر گزارش مختصری از چگونگی ثبت نام و آموزش زائرین کاروانها بیان نمود.

در ادامه حجه الاسلام و المسلمین قاضی عسگر ابتدا با اشاره به حدیثی توفیق بخشش گناهان در ایام باقی مانده ماه شعبان و استفاده از فیوضات ماه مبارک رمضان را از خداوند متعال خواستار شد.ایشان علت زود برگزار شدن این همایش نسبت به سالهای گذشته را در جریان قرار گرفتن زائران در مسایل حج و همچنین کسب بیشتر  آموزشهای لازم عنوان نمود.

سرپرست حجاج ایرانی شرایط حج امسال را حساس و با توجه به دسیسه های ابرقدرتهای جهان ازجمله آمریکا و صهیونیسم و فتنه های آنها ، هوشیاری زائرین را خواسته و از زائرین حفظ وحدت و توجه به جریانهائی که باعث تفرقه انگیزی می شود را خواستار شد.

ایشان همچنین پیرامون هزینه های ثبت نام زائرین و تلاش مسئولین حج در جهت استفاده از ارز دولتی در راستای پائین آمدن هزینه ثبت نام زائرین توضیحاتی بیان نموده و از صرفه جوئی در مواردی مانند مسکن وخوراک در جهت پائین آمدن هزینه ثبت نام خبر و افزودند در مقابل صرفه جوئی در هزینه ها به هیچ عنوان کیفیت خدمات پائین نیامده و تفاوت هزینه ثبت نام زائرین فقط در مسکن آنها می باشد.

حجه الاسلام والمسلمین قاضی عسگر کسب آموزشهای لازم قبل از این سفر را ضروری دانسته و افزود: با توجه به تغیرات اماکن زیارتی به ویژه در مسجدالحرام و مسجدالنبی لازم است زائرین آموزشهای لازم را که توسط روحانیون ومدیران و کارگزارن داده می شود را اهتمام ورزیده و خودشان نیز به منابع آموزشی که بعثه مقام معظم رهبری در سایت آموزش بعثه و سامانه های مجازی در دسترس می باشد مراجعه نمایند.

ایشان از شرایط مناسب و مطلوب در برگزاری مراسم حج امسال خبر داده و اظهار داشت : مشکلی بحمدالله در برگزاری این مراسم معنوی وجود ندارد و به خواست خداوند متعال و با سعی وتلاش مسئولین و کارگزارن و همیاری زائرین حج امسال نیز مانند سال گذشته بخوبی انجام خواهد شد.

در ادامه این مراسم پس از توصیه های پلیس فرودگاه اصفهان آموزش عملی مناسک حج توسط حجه الاسلام والمسلمین آقای نواب با همکاری کارگزاران انجام گرفت.  

در حاشیه این مراسم نیز نمایشگاه عکس و غرفه ای در جهت پاسخگوئی به مسایل شرعی زائرین برگزارشد که با استقبال خوب ایشان همراه بود . 

مدیر سایت امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.
خطایی رخ داده است. خطا : آرشیو در حال حاضر در دسترس نیست