جمعه 10 فروردین 1403
EN

نگارخانه

شمارش معکوس برای پایان عملیات عمره

شمارش معکوس برای پایان عملیات عمره
آخرین گروه از  زائران ایرانی عمره 93-92 پنجشنبه 26 تیرماه به کشور باز می گردند و پرونده عملیات عمره جاری پس از گذشت هفت ماه بسته خواهد شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت، عملیات عمره جاری که از 26 آذرماه سال گذشته آغاز شده، با بازگشت آخرین گروه از عمره گزاران ایرانی در روز پنجشنبه 26 تیرماه به پایان خواهد رسید.

بر اساس این گزارش در عملیات عمره جاری بیش از 807 هزار زائر ایرانی در قالب 2544 پرواز از 20 ایستگاه پروازی کشور به سرزمین وحی اعزام شدند.

این گزارش حاکیست از مجموع 2544 پرواز عمره جاری 651 پرواز با شرکت هواپیمایی ایران ایر، 611 پرواز با شرکت هواپیمایی ماهان و 1282 پرواز عمره زائران ایرانی توسط شرکت هواپیمایی سعودی انجام گرفته است.

در عمره جاری مقرر شده بود تا 830 هزار زائر ایرانی به سرزمین وحی اعزام شوند اما با قرار گرفتن دو هتل محل اسکان زائران ایرانی در مدینه منوره شامل هتل بدرالمحمدیه و قصرالدخیل در طرح توسعه حرم شریف نبوی(ص) و همچنین بواسطه پروازهای لغو و جابجا شده ی عمره بدلیل شرایط نامساعد جوی در فصل زمستان ، 807 هزار زائر ایرانی به سرزمین وحی اعزام شدند.

در عمره جاری برای اولین بار پس از 30 سال زائران ایرانی در نیمه اول ماه سفر به سرزمین وحی اعزام شدندو با توجه به اعزام 490 هزار  ایرانی به سرزمین وحی در عمره گذشته، تعداد اعزام ها در عمره جاری 65 درصد افزایش داشته است.

در عملیات عمره 93-92 به منظور بهره گیری قشر جوان آینده ساز و تأثیر گذار کشور از فضای معنوی عمره، 17 هزار نفر در قالب طرح عمره دانشگاهیان و 2600 دانش آموز در قالب عمره دانش آموزی به سرزمین وحی اعزام شدند.

سفرهای عمره جاری در قالب بسته های 10 روزه در ماه های عادی و 15و 21 روزه در ماه مبارک رمضان ارائه شد و ۲۳ هزار زائر در عمره ۱۵ روزه از ۲۷ تا ۳۱ خرداد و 14 هزار عمره گزار ایرانی در قالب سفرهای ۲۱ روزه از يكم تا ۵ تيرماه به سرزمین وحی اعزام شدند.

آخرین گروه از عمره گزاران ایرانی از غروب روز سه شنبه 16 تیرماه با بستن احرام در مسجد شجره ، راهی مکه مکرمه شدند و بدین ترتیب مدینه منوره از حضور زائران ایرانی خالی شد.

با بازگشت آخرین گروه از زائران ایرانی عمره جاری به کشور در روز پنجشنبه 26 تیرماه ، پرونده عملیات عمره 93-92 پس از هفت ماه بسته خواهد شد.
مدیر سایت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.
خطایی رخ داده است. خطا : آرشیو در حال حاضر در دسترس نیست