جمعه 10 فروردین 1403
EN

نگارخانه

62 درصد زائران با پروازهای مدینه قبل به حج می روند/ افزایش 25 درصدی کیفیت اسکان در حج/ افزایش تنوع در برنامه غذایی حجاج / کاهش 5 درصدی هزینه ها علی رغم افزایش نرخ ارز/ اطلاع رسانی هوشمند به حجاج

  • 31 مرداد 1394
  • 10:36
  • حج تمتع
  • 0 دیدگاه
  • 379 بازدید
  • Article Rating
62 درصد زائران با پروازهای مدینه قبل به حج می روند/ افزایش 25 درصدی کیفیت اسکان در حج/ افزایش تنوع در برنامه غذایی حجاج / کاهش 5 درصدی هزینه ها علی رغم افزایش نرخ ارز/ اطلاع رسانی هوشمند به حجاج
رئیس سازمان حج و زیارت پیش از امروز(شنبه) 31 مردادماه در مراسم دیدار مسئولان و دست اندرکاران حج تمتع سالجاری با رهبر معظم انقلاب، گزارشی از برنامه ریزی ها و اقدامات اجرایی حج تمتع امسال و همچنین تمهیدات اندیشیده شده برای رفاه حال زائران اربعین سالجاری ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت، مهندس سعید اوحدی پیش از ظهر امروز در مراسم دیدار دست اندرکاران حج تمتع 94 با رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، ضمن تبریک سالگرد ورود آزادگان به میهن اسلامی ، به گزارش اقدامات و برنامه ریزی های صورت گرفته در خصوص عملیات حج تمتع سالجاری پرداخت و گفت: در راستای روان سازی فرآیند ثبت نام زائرین ، با رونمایی از سامانه بزرگ فاخر ، برای نخستین بار تمامی مراحل ثبت نام بصورت مکانیزه انجام گرفت بطوریکه زائرین عزیز توانستند از منازل و یا محل کار خود نسبت به ثبت نام در کاروان ها اقدام نمایند و بدین طریق از بروز برخی مشکلات همچون تبعیض در واگذاری برنامه های سفر و یا به زحمت افتادن زائرین برای مراجعه به دفاتر زیارتی بصورت کامل جلوگیری بعمل آمد.  

رئیس سازمان حج و زیارت در خصوص تمهیدات اندیشیده شده برای ارائه خدمات به زائران عتبات بویژه زائران ایام اربعین اظهار داشت: سرمایه گذاری در6 طرح بزرگ در داخل عراق با مشارکت بخش خصوصی و اجرای سه طرح مهم در مرزهای کشور  از جمله اقدامات ماندگار در جهت تحقق منویات حضرتعالی و تاکیدتان مبنی بر رفع نیازهای جدی و متنوع زائرین عتبات می باشد .

وی در این باره افزود: بهره برداری از فاز نخست زائر سرای بزرگ شهدای طریق القدس در بستان تا پایان مهر ماه امسال و اتمام  عملیات اجرایی دیگر طرحها ، یقیناً نقش تاثیر گذاری در افزایش سطح کیفی خدمات به زائرین عتبات ، مشتاقان زیارت اربعین و همچنین زائران عراقی که به کشورمان سفر می کنند،خواهد داشت . 

مهندس اوحدی در سخنانش تشکیل ستاد اربعین با محوریت و  هدایت نماینده معزز رهبر انقلاب در امور حج و زیارت را دستاورد مهمی برشمرد و عنوان کرد: امیدواریم با تحقق برنامه های پیش بینی شده  بویژه در توسعه زیر ساختها ، شاهد حماسه ای دیگر از حضور مشتاقان زیارت اربعین حسینی با همکاری و همدلی مردم شریف عراق باشیم.
سعید اوحدی در بخش دوم سخنان خود به اقدامات صورت گرفته در خصوص برگزاری حج تمتع اشاره کرد و گفت:  با تشکیل جلسات منظم 7 کارگروه اجرایی، پیش بینی های لازم به منظور تشرف 64 هزار نفر زائر ایرانی در قالب 455 کاروان صورت گرفته است .

وی در خصوص ویژگی ها و نوآوری های حج امسال در حوزه اجرایی عنوان کرد:  امسال 62 درصد از زائرین عزیز از 22 استان کشور ، با پرواز مستقیم به مدینه منوره مشرف خواهند شد و این در حالیست که طی سالهای گذشته ، این امکان حداکثر برای 3 ایستگاه پروازی فراهم می گردید. 

وی در این باره اضافه کرد: با این اقدام ، نه تنها مسیر طولانی جده به مدینه حذف می گردد بلکه ضمن صرفه جویی قابل ملاحظه در هزینه ها ، رضایتمندی زائرین و حضور با نشاط آنان در زمان تشرف تقویت خواهد شد .     
رئیس سازمان حج و زیارت کشورمان در این دیدار به اقدامات صورت گرفته در خصوص بهبود سطح کیفی خدمات به حجاج یادآور شد: حذف 25 درصد دیگر  از ساختمانهای قدیمی و همچنین ایجاد تنوع در برنامه غذایی از جمله اقدامات مهم در موسم حج سال جاری میباشد . 

وی با بیان اینکه زائران برای دوره سه هفته ای در مکه مکرمه اقامت دارند ، توضیح داد: فراهم نمودن خدمات مناسب ،   نقش موثری در تأمین سلامت و تقویت بنیه جسمی زائرین  برای حضور در  ایام تشریق خواهد داشت .

وی همچنین در ادامه بیان کرد: امسال نیز همچون سال گذشته بخش عمده ای از اقلام تدارکاتی مورد نیاز زائرین از داخل کشور تامین شده است . 

رئیس سازمان حج و زیارت به تلاش و پیگیریهای مستمر کارگروه صیانت از حقوق زائرین اشاره کرد و گفت: این تلاش ها موجب گردید تا علی رغم افزایش 8 درصدی نرخ تسعیر ارز و همچنین ارتقاء کیفیت خدمات ، با مساعدت بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران  امسال نیز موفق شویم تا ضمن دو قسطی کردن پرداخت هزینه های حج تمتع برای زائرین ، کاهش 5 درصدی قیمت تمام شده خدمات را نیز شاهد باشیم . 

رئیس سازمان حج و زیارت کشورمان اطلاع رسانی هوشمند ، تدوین باید ها و نبایدها در موسم حج ، چاپ و توزیع کتاب راهنمای زائرین ، حفظ ارتباط مستمر با زائرین از طریق ارسال پیامک را ازدیگر تصمیمات مهم  به ویژه در موسم حج سال جاری برشمرد.

مهندس اوحدی در آخر سخنانش گفت: امیدواریم ، در سالی که با شعارمحوری ، همدلی و همزبانی نام گذاری شده است  با تکیه بر مدیریت جهادی و تقویت انسجام خانواده بزرگ حج و زیارت ، شاهد برگزاری حجی ابراهیمی و درخور شأن زائرین عزیزمان باشیم .
مدیر سایت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.
خطایی رخ داده است. خطا : آرشیو در حال حاضر در دسترس نیست