پنجشنبه 06 اردیبهشت 1403
EN

نگارخانه

رئیس سازمان حج و زیارت در خصوص صدور ویزای جعلی حج تمتع هشدار داد

  • 19 شهریور 1394
  • 10:42
  • 0 دیدگاه
  • 475 بازدید
  • Article Rating
رئیس سازمان حج و زیارت در خصوص صدور ویزای جعلی حج تمتع هشدار داد

رئیس سازمان حج و زیارت کشورمان در خصوص صدور ویزای جعلی حج تمتع به مشتاقان زیارت خانه خدا هشدار داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت از مدینه منوره، مهندس «سعید اوحدی» در خصوص صدور روادید جعلی حج تمتع هشدار داد و گفت: در سال های قبل نیز شاهد بودیم زمانی که فرآیند صدور ویزای زائران به پایان می رسید، بعضی از کنسولگری ها اقدام به صدور روادید برای زائران می کردند و بدلیل اشتیاقی که زائران برای این سفر و انجام فریضه حج داشتند، وعده و وعیدهایی برای صدور روادید حج به آنان داده می شد.

وی افزود: سال گذشته 400 نفر از مشتاقان سفر حج با همین وعده ها و با ویزای جعلی که برای آنان صادر شده بود به عربستان آمدند و دو روز در فرودگاه جده در هواپیما  ماندند و بدلیل اینکه ویزای صادر شده برای آنان معتبر نبود، اجازه ی پیاده شدن از هواپیما به آنان داده نشد.

رئیس سازمان حج در ادامه بیان کرد: دو سال قبل نیز در شرایط تلخی دو پرواز از کشور قطر 700 نفر از مشتاقان ایرانی سفر حج را به عربستان انتقال داد که متأسفانه بدلیل معتبر نبودن ویزای آنان، اجازه پیاده شدن از هواپیما و ورود به فرودگاه عربستان به آنان داده نشد.

وی به زائران توصیه اکید کرد: همانگونه که سخنگوی محترم وزارت امور خارجه کشورمان نیز اعلام فرمودند، مشتاقان سفر حج به این وعده و وعیدها توجه نکنند بدلیل اینکه ممکن است مردم هزینه سنگینی برای صدور ویزای حج پرداخت کنند و در بدترین حالت اجازه ورود به کشور عربستان به آنان داده نشود.

مهندس اوحدی به روند جدید صدور ویزای الکترونیک برای حجاج اشاره کرد و عنوان کرد: امسال در فرآیند صدور روادید الکترونیک برای زائران حج تمتع بایستی همه خدمات از جمله خدمات ایام تشریق، تغذیه و تدارکات، چادرها ، آشپزخانه محل پخت غذای زائران و حتی اتوبوس حمل و نقل بین شهری آنان در سامانه صدور ویزا ثبت می شد، با این حال چگونه ممکن است کسی این قراردادها را نداشته باشد و موفق به اخذ ویزا شود؟!

وی اضافه کرد: شک نداشته باشید دارندگان اینگونه ویزاها در داخل عربستان با مشکل مواجه خواهند شد و زمانی که با وعده های این چنینی به این کشور می آیند، ممنوع الورود شده و مشکلات جدی برایشان پیش خواهد آمد.

وی تأکید کرد: مشتاقان سفر حج بایستی تنها از طریق مجاری قانونی که همان سازمان حج و زیارت است و یا با از سرگیری عمره در صورت صدور حکم برای دو پلیس مجرم، برای سفر به سرزمین وحی اقدام کنند.

رئیس سازمان حج و زیارت همچنین در ادامه بیان کرد: فضای خوبی برای سفرهای عتبات ایجاد شده ، سامانه سماح سازمان حج و زیارت برای نام نویسی از مشتاقان مراسم پیاده روی اربعین روز پنجشنبه گذشته رونمایی شده و ثبت نام از مشتاقان از روز یکشنبه 15 شهریور در این سامانه آغاز شده و مردم می توانند از منزل یا محل کار خود در این سامانه ثبت نام کنند.

وی افزود: همچنین امکان اعزام زائران به کربلای معلی در عرفه و دهه اول محرم فراهم شده است.

وی در پایان توصیه کرد: چرا با وعده های بی اساس برخی افراد سودجو خود را دچار مشکل کنیم و بعضاً با رفتارها و برخوردهای نامناسب همانند آنچه در سال گذشته برای گروهی از مشتاقان زیارت خانه خدا که با ویزای غیرمعتبر به عربستان آمده بودند، مواجه شویم.

مدیر سایت امتیاز به خبر :
خطایی رخ داده است. خطا : آرشیو در حال حاضر در دسترس نیست