جمعه 10 فروردین 1403
EN

نگارخانه

ثبت نام کنندگان در سماح تا فردا ظهر مدارک خود را به دفاتر زیارتی تحویل دهند

ثبت نام کنندگان در سماح تا فردا ظهر مدارک خود را به دفاتر زیارتی تحویل دهند

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت اعلام کرد: پیرو پیامکی که به ثبت نام کنندگان در سامانه سماح ارسال شده، متقاضیان سفر اربعین بایستی تا ساعت 14  فردا نسبت به تحویل مدارک خود به دفاتر زیارتی اقدام کنند.

«محسن نظافتی» در گفتگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت گفت: نام نویسی متقاضیان زیارت اربعین در سامانه سماح سازمان حج و زیارت از ابتدای شهریور ماه سالجاری آغاز شده و تاکنون بیش از یک میلیون و 200 هزار نفر از مشتاقان این سفر معنوی در سامانه ثبت نام کرده اند.

وی افزود: با توجه به اینکه از زمان شروع این ثبت نام نردیک به سه ماه سپری شده  اما  برخی از ثبت نام کنندگان در خصوص تحویل مدارک خود به دفاتر زیارتی بمنظور صدور ویزای اربعین اقدام نکرده اند و از این رو روز گذشته پیامکی به ثبت نام کنندگان ارسال شده مبنی بر اینکه  تا ساعت 14  روز پنجشنبه 27 آبان ماه فرصت دارند تا نسبت تحویل مدارک خود اقدام نمایند و بعد از زمان مقرر ثبت نام آنان بصورت خودکار از سامانه سماح حذف خواهد شد.

مدیرکل عتبات سازمان حج توضیح داد: البته متقاضیانی که در صورت عدم تحویل مدارک به دفاتر اسامی آنان از سماح حذف گردد، مجددا می توانند برای این ثبت نام در سامانه اقدام نمایند و این حذف اسامی از سامانه صرفاً به دلیل پالایش اطلاعات و بدست آوردن آمار قطعی ثبت نام شدگان خواهد بود.

وی در خصوص مدارک مورد نیاز جهت دریافت روادید گروهی ایام اربعین گفت: متقاضیان بایستی یک برگ کپی از صفحه اول گذرنامه بهمراه یک قطعه عکس رنگی 4*3 زمینه سفید و مبلغ 30 دلار(هزینه صدور روادید) به ازای هر نفر همچنین مبلغ یکصد هزار ریال بابت هر نفر بعنوان حق الزحمه را به دفاتر خدمات زیارتی تحویل دهند.

مدیر سایت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.
خطایی رخ داده است. خطا : آرشیو در حال حاضر در دسترس نیست