ﺳﻪشنبه 04 اردیبهشت 1403
EN

نگارخانه

نماز باشکوه ظهر اربعین در کربلا اقامه شد

نماز باشکوه ظهر اربعین در کربلا اقامه شد
کربلای معلی ظهر امروز پنجشنبه مصادف با اربعین حسینی (روز اربعین در عراق) شاهد نماز جماعت باشکوه زائران حسینی از اقوام و ملل مختلف بود که در صفوف به هم فشرده از صحن شریف اباعبدالله الحسین (ع) تا بین الحرمین و حرم ابوالفضل عباس (ع) اقامه شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، زائران حسینی درشهرکربلا بعداز مراسم «اسارتنامه خوانی» که از سنت های دیرینه اربعین حسینی درعراق است ، به عزاداری مشغول شدند و با به صدا در آمدن بانگ اذان ظهر ، عزاداران صفوف نماز را از حرم اباعبدالله (ع) تا ابوالفضل عباس (ع) نظم بخشیدند و نماز ظهر و عصر را برپا کردند.

مراسم نماز جماعت ظهر و عصر همزمان در اطراف حرم و دیگر نقاط شهر کربلا و پیرامون آن که از جمعیت زائران موج می خورد، برگزار شد.

امروز دستکم صدها هزار نفر از 80 کشور دنیا که قبلا مسوولان عتبه حسینی آمار آن را اعلام کرده بودند، شانه در شانه هم در صفوف بهم فشرده به نماز جماعت ظهر و عصر ایستادند و بعد از پایان نماز، دعای فرج امام عصر (عج) را قرائت کرده و برای مظلومان جهان و صلح و آرامش در دنیای اسلام دعا کردند.

گزارش خبرنگاران ایرنا از کربلا حاکی است: بعد از پایان نماز جماعت، زائران حسینی، آماده ترک شهر کربلا و حرکت به سمت شهرها و کشورهای خود شدند که در این راستا رییس دفتر نمایندگی سازمان حج و زیارت در عراق به زائران ایرانی و خارجی توصیه کرد که در خروج از کربلا عجله نکنند و اجازه بدهند اول زائران عراقی خارج شوند.

مراسم اربعین حسینی از دهم تا بیستم صفر با پیاده روی بیش از 20 میلیون زائر حسینی از داخل و خارج عراق که آمار اولیه مسوولان کربلا است و احتمال افزایش این آمار وجود دارد، آغاز شد و زائران در طولانی ترین و پرجمعیت ترین تجمع بشری، یکی از باشکوه ترین آیین های معنوی را در جهان به نمایش گذاشتند. 

زائران ایرانی با بیش از دو میلیون نفر بزرگترین زوار خارجی مشارکت کننده در این مراسم بودند که علاوه بر زیارت عتبات عالیات در عراق، اقدام به برپایی صدها هیات مذهبی برای پذیرایی از زائران حسینی در این کشور در محورهای مختلف به سمت شهر کربلای معلی کردند.
مدیر سایت امتیاز به خبر :
خطایی رخ داده است. خطا : آرشیو در حال حاضر در دسترس نیست