ﺳﻪشنبه 04 اردیبهشت 1403
EN

نگارخانه

مهندس اوحدی در نشست صمیمی با مدیران کاروان های حج و دفاتر زیارتی اصفهان:

مهندس اوحدی در نشست صمیمی با مدیران کاروان های حج و دفاتر زیارتی اصفهان:

مهندس اوحدی در نشست صمیمی با مدیران کاروان های حج و دفاتر زیارتی اصفهان:

منتظر تحولات ناشی از تحقق برجام هستیم

مهندس سعید اوحدی رییس سازمان حج و زیارت در حاشیه سفر به اصفهان با مدیران کاروان های حج و دفاتر زیارتی این استان دیدار و گفت گو کرد. وی در این مراسم با بیان این که تاکنون به 22 استان سطح کشور سرکشی شده است گفت: به واقع باید اصفهان را جزو استان های اول در لیست قرار می دادیم و خیلی زودتر به این استان سفر می کردیم اما تداخل برخی از امور سبب شد تا با تاخیر به مهم انجام شود. مهندس اوحدی در ادامه سخنان خود به فاجعه منا اشاره کرد و افزود: هنوز داغ منا بر دل مردم ایران و مدیران سازمان حج سنگینی می کند چرا که سرمایه های عظیم و چهره های نخبه و ارزشمندی را در این حادثه از دست دادیم و در همین رابطه کتاب " شرح عمبار حادثه منا" نیز در دست چاپ قرار دارد. رییس سازمان حج و زیارت کشور همچنین در خصوص مشکلات مطرح شده توسط نماینده مدیران کاروان های حج و دفاتر زیارتی اصفهان نیز خبر داد: تا دو هفته آینده هیاتی متشکل از معاونان سازمان حج و زیارت، بازرسی، شمسا و ..... به اصفهان سفر کرده و در قالب پنل دوسویه و جلسات پرس و پاسخ به بررسی راهکارها و مشکلات مطرح شده می پردازند. اوحدی معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به وضعیت سفر عتبات عالیات توسط دفاتر زیارتی نیز اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: امروزه باید به هر شکل ممکن با مقوله آزادبرهای عتبات برخورد جدی شود چرا که هرگونه سفر زیارتی باید تحت نظارت سازمان حج و زیارت و توسط دفاتر زیارتی انجام شود و با شرکت های گردشگری و سیاحتی که در این زمینه اقدام می کنند به شدت برخورد قانونی صورت خواهد پذیرفت.

وی تاکید کرد: باعث تاسف است که بیش از 15 سفر آزادبر به عتبات در هر ماه در استان اصفهان انجام می شود چرا که در شرایطی که حج عمره تعطیل است و تمام نگاه ها به سفر به عتبات عالیات است نباید به حقوق مدیران دفاتر زیارتی تجاوز شود.

وی همچنین از رشد وضعیت اقتصادی کشور با تکیه بر به سرانجام رسیدن برجام سخن گفت و یادآور شد: کشور ما در شرایط فعلی در بدترین شرایط ممکن قرار دارد اما امیدواریم که با فرجام برجام و با برداشتن تحریم ها ایران دوباره جانی تازه به خود بگیرد. وی افزود: به طور قطع با تحولاتی که تا دوماه آینده در سوریه اتفاق خواهد افتاد شاهد تحولی بزرگ در بحث سفرهای عتبات خواهیم بود و در تلاش هستیم هرچه زودتر شرایط را برای رونق سفر به عتبات فراهم نماییم.

مهندس اوحدی همچنین در خصوص آخرین وضعیت سفر حج عمره نیز خطاب کرد: در خوزه مسائل شرعی تنها فتاوای مراجع تقلید و ولی فقیه ملاک و رهنمون است و هیچ شخصیت حقیقی و حقوقی نمی تواند در این باره به اظهار نظر بپردازد و ما مطیع فرامین و منویات هستیم.  

مدیر سایت امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

خطایی رخ داده است. خطا : آرشیو در حال حاضر در دسترس نیست