جمعه 10 فروردین 1403
EN

نگارخانه

بازگشت هیئت مذاکره کننده حج به کشور ؛ اختلاف بر سر پنج بند تفاهم نامه پیشنهادی حج / سعودی ها راهکاری برای حمایت کنسولی زائران ارائه نکردند

  • 07 خرداد 1395
  • 09:06
  • حج تمتع
  • 0 دیدگاه
  • 637 بازدید
  • Article Rating
بازگشت هیئت مذاکره کننده حج به کشور ؛   اختلاف بر سر پنج بند تفاهم نامه پیشنهادی حج / سعودی ها راهکاری برای حمایت کنسولی زائران ارائه نکردند

رئیس سازمان حج و زیارت از بازگشت هیئت ایرانی مذاکره کننده حج به کشور خبر داد و گفت: در خصوص پنج بند تفاهم نامه پیشنهادی با سعودی ها به توافق نرسیدیم از طرفی وزارت خارجه عربستان راهکاری برای حمایت کنسولی زائران پیشنهاد نداد و روز یکشنبه آخرین فرصت برای اعلام نظر آنان تعیین شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت، مهندس سعید اوحدی که در راس هیئت ایرانی برای برگزاری دور دوم مذاکرات حج امسال به عربستان سفر کرده بود، در خصوص آخرین وضعیت این مذاکرات گفت: متاسفانه بدلیل دخالت دیگر دستگاه های عربستان در تنظیم متن پیشنهادی تفاهم نامه، ما نتوانستیم روی پنج بند به توافق برسیم و مجددا با وزیر حج عربستان دو تماس طولانی داشتیم و ایشان وعده کردند که پنج بندی که مغایر با اصل عزت و کرامت زائران ایرانی است را بتوانند حذف کنند اما بر اساس اعلام وی این اقدام  نیاز به هماهنگی با دیگر دستگاه های کشورش دارد.

وی در ادامه افزود: در خصوص موضوع خدمات کنسولی نیز متاسفانه هیچ راهکاری از سوی سعودی ها و وزارت امور خارجه آن کشور پیشنهاد نشد. از این رو هیئت ایرانی امشب به تهران باز می گردد و روز یکشنبه آخرین فرصت برای سعودی ها تعیین شده است.

رئیس سازمان حج و زیارت کشورمان  در راس هیئتی شش نفره سه شنبه هفته گذشته برای برگزاری دور دوم مذاکرات حج تمتع امسالعازم جده شد.

حفظ کرامت، عزت و حرمت زائران ایرانی، تضمین برای تأمین امنیت حجاج، ارائه راهکار برای حمایت و پشتیبانی کنسولی زائران ایرانی اعزامی به حج، صدور ویزای حجاج ایرانی در داخل کشور ، مهم ترین محورهای مورد تأکید هیئت ایرانی در مذاکرات حج بود.

مدیر سایت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.
خطایی رخ داده است. خطا : آرشیو در حال حاضر در دسترس نیست