جمعه 10 فروردین 1403
EN

نگارخانه

دفاع مقدس بر گرفته از مکتب عاشورایی

دفاع مقدس بر گرفته از مکتب عاشورایی
به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس؛

دفاع مقدس یادآور صبر و استقامت سربازان دلاور ایران اسلامی است که با ولایتمداری و پیروی از رهبر آزاده خویش در برابر رژیم بعث عراق ایستادند و اجازه تعدی به خاک کشور را به دشمن متجاوز ندادند و سرانجام توانستند با الگو گیری از مکتب عاشورا در جنگی نابرابر به پیروزی دست یابند.

رژیم بعث عراق در 31 شهریور 1359 خورشیدی با به کارگیری تمام توان نظامی خود و با عبور از مرزهای بین المللی به خاک ایران ، تجاوز کرد و اینگونه آغازگر جنگی هشت ساله شد. 

پیش از آن صدام حسین رییس جمهوری وقت عراق با پاره کردن قرارداد 1975 الجزایر در برابر دوربین های تلویزیونی بر شروع جنگی نابرابر مهر تایید زده بود. اگر چه وی پیش از صدور فرمان حمله، موضوع اختلاف های مرزی را دلیل جنگ عنوان کرد اما خود نیز می دانست این عمل مرحله اجرایی نقشه ای برنامه ریزی شده، هدفمند و فرامنطقه ای محسوب می شد که رژیم بغداد به دلیل اختلاف با ایران، تنها داوطلب اجرای این نقشه شده بود. 

جنگ تحمیلی یکی از طولانی ترین، وسیع ترین و پرهزینه ترین جنگ های تاریخ بشر است که در آن قشرهای گوناگون مردم در قالب نیروهای مردمی با دعوت پیر جماران مبنی بر واجب بودن دفاع و جهاد در برابر متجاوزان راهی جبهه های جنگ شدند. از همان روزهای نخستین این نبرد نابرابر، رزمندگان اسلام به رویارویی با دشمن اشغالگر شتافتند و مانع از پیشروی های آنها شدند.

 در هشت سال دفاع مقدس، 19 عملیات بزرگ و 19 عملیات متوسط و 125 عملیات کوچک به وسیله سربازان ایران زمین انجام شد و رژیم اشغالگر بعث، بدون دستیابی به اهداف خویش در یک عقب نشینی آشکار، شرایط جمهوری اسلامی ایران را برای صلح پذیرفت و با امضای قطعنامه 598 شورای امنیت سازمان ملل، آتش بس در مرزهای دو کشور حاکم شد. 

اهمیت و جایگاه جانفشانی های فرزندان این مرز و بوم در برابر متجاوزان به خاک کشور آن چنان والا است که هیچ گاه خاطره ازخودگذشتگی آنان از حافظه مردمان ایران پاک نخواهد شد و به پاس فداکاری و ایثار آنان هفته دفاع مقدس از 31 شهریور با شعار محوری «ما آماده ایم» آغاز می شود.

**عنوان روزهای این هفته به شرح زیر است:
- 31 شهریور: «اقتدار، صلابت، نیروهای مسلح»
- یکم مهر: «شهیدان، ایثارگران، سربازان، فخرآفرینان»
- دوم مهر: «معنویت، وحدت ملی، خانواده و سلامت»
- سوم مهر: «دانش پژوهان، نخبگان، هنرمندان»
- چهارم مهر: «اقتصاد مقاومتی، پشتیبانی مردمی و اصناف، آمادگی دفاعی»
- پنجم مهر: «پیشکسوتان، رزمندگان، عزتمداران»
- ششم مهر: «بصیرت افزایی، بیداری اسلامی، دشمن شناسی، استکبارستیزی» 
- هفتم مهر: «فرماندهان، مسوولان، حماسه آفرینان، ولایتمداران» 

مدیر سایت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.
خطایی رخ داده است. خطا : آرشیو در حال حاضر در دسترس نیست