جمعه 10 فروردین 1403
EN

نگارخانه

خدمات رایگان اینترنت به زائران پیاده‌ اربعین ارائه می‌شود

 خدمات رایگان اینترنت به زائران پیاده‌ اربعین ارائه می‌شود
معاون وزیر ارتباطات گفت: اپراتورهای ایرانی و عراقی تلفن همراه در طول مسیر پیاده‌روی اربعین خدمات اینترنت را به‌طور رایگان در اختیار زائران قرار می‌دهند.

محمدجواد آذری جهرمی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اینکه سال گذشته بیش از ۱۶ میلیون زائر در پیاده‌روی روز اربعین حضور داشتند که سهم ایرانی اسلامی از آن دو میلیون نفر بوده است، گفت: امسال با توجه به مشکلات به‌وجود آمده توسط حکومت عربستان در جلوگیری از سفر مردم مسلمان ایران به حج عمره و تمتع و همچنین عشق و ارادت ایرانیان به ائمه اطهار(ع)، به نظر می‌رسد حضور در مراسم اربعین رشد ۵۰ درصدی داشته باشد.

مسئول کمیته ارتباطات اربعین با اشاره به تمهیدات انجام شده برای تسهیل در شرایط ارتباطی زائران، گفت: در برنامه‌ریزی‌هایی که با هماهنگی ستاد عتبات عالیات، وزارت کشور و اپراتورهای مخابراتی انجام شد این خدمات در دو بخش عمده به زائران عرضه می‌شود.

وی ادامه داد: بخشی از این خدمات در رابطه با مقوله ارتباطات رومینگ و ارتباطات بین‌الملل دو کشور بوده که در این راستا، سال گذشته با اتصال فیبرنوری موفق شدیم این ارتباط را بعد ازمدت‌ها به‌طور مستقیم و بدون استفاده از کشور ثالت برقرار کنیم که این مهم در کیفیت ارتباطات تاثیر بسزایی داشته است.

آذری جهرمی با اشاره به هماهنگی اپراتورها در موضوع رومینگ، به توسعه شبکه اپراتورهای عراقی نیز اشاره کرد که با توجه به استقبال گسترده مردم برای شرکت در پیاده‌روی اربعین، توسعه کیفیت شبکه توسط اپراتور عراقی انجام می‌شود.

 وی با اشاره به پوشش کامل سرویس رومینگ توسط اپراتورهای ایرانی در مرزهای زمینی، خاطرنشان کرد: ارتباطات دیتا و صوت در نقاط مرزی شلمچه و استان ایلام برقرار بوده و برای ارتباط مناسب زائران در مسیر حرکت آنها قرار می‌گیرد.

مسئول کمیته ارتباطات اربعین با اشاره به اینکه آنچه مازاد این موضوع انجام شده در بحث فرهنگ‌سازی همایش اربعین است که در این راستا سال گذشته شاهد سکوت رسانه‌های غربی بودیم، گفت: استفاده از ظرفیت فضای مجازی برای پوشش ابعاد این همایش بزرگ در سطح دنیا در نظر گرفته شده و به همین خاطر تسهیل دسترسی زائران به سرویس اینترنت مد نظر قرار گرفته است.

سرویس وای فای مسیر نجف به کربلا

 وی به سرمایه‌گذاری یکی از شکرتهای مخابراتی ایران و یکی از شرکت‌های عراقی برای ارائه سرویس وای‌فای در مسیر نجف به کربلا اشاره کرد و اظهارداشت: جدا از فراهم شدن خدمات نسل سوم اپراتورهای عراقی، خدمات وای فای نیز به صورت مجانی و در طول مسیر در اختیار زوار است.

 معاون وزیر ارتباطات ادامه داد: به دلیل محدودیت تکنولوژی و حجم گسترده ارتباطات احتمال کاهش کیفیت اینترنت در ساعات شب وجود دارد.

 وی عنوان کرد: یکی از اپراتورهای  ایرانی مسئولیت ساخت برنامه‌های کاربردی موبایلی برای زوار اربعین را بر عهده دارد که در این راستا ضمن اعلام فراخوان تا کنون حدود ۹۰ ایده در زمینه‌های مختلف از جمله ادعیه، خدمات گمشدگان، اطلاعات دارویی و عمومی دریافت کرده است.

 آذری جهرمی با اشاره به اینکه مهلت ارسال این ایده‌ها تا ۳۰ مهرماه اعلام شده و پس از پایان این مهلت و با نظر کمیته داوری تعداد پنج ایده برتر انتخاب می‌شود، گفت: ساخت این ایده‌ها توسط شرکت مذکور مورد حمایت قرار می‌گیرد.

 معاون وزیر ارتباطات همچنین با اشاره به تشکیل کمیته جانبی شرکت‌های ارائه کننده خدمات اینترنت در کمیته ارتباطات اربعین نیز گفت: وظیفه این شرکت‌ها ارائه خدمات از جمله اطلاع‌رسانی در حوزه بهداشت و سلامت به زائران است.

 وی ادامه داد: این شرکت‌ها در طول مسیر با راه‌اندازی مراکز آی سی تی، به ارائه خدمات مختلف در حوزه فناوری هستند.
مدیر سایت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.
خطایی رخ داده است. خطا : آرشیو در حال حاضر در دسترس نیست