پنجشنبه 09 فروردین 1403
EN

نگارخانه

ثبت نام آزمون روحانيان عتبات عاليات ادامه دارد

 ثبت نام آزمون روحانيان عتبات عاليات ادامه دارد

ثبت نام اينترنتي آزمون روحانيان عتبات عاليات كه از 13 آذرماه آغاز بود تا 28 آذر ادامه خواهد داشت. اين آزمون روز جمعه 29 بهمن ماه امسال برگزار خواهد شد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، مديريت جذب و سازماندهي معاونت امور فرهنگي حوزه نمايندگي ولي فقيه در امور حج و زيارت با استعانت از خداوند متعال، در راستاي بهره‌مندي بيشتر از ظرفيت بالاي حوزه‌هاي علميه سراسر كشور و استفاده از توان علمي و عملي روحانيون محترم واجد شرايط در كاروان‌هاي عتبات عاليات اقدام به برگزاري آزمون سراسري مي‌كند.


شرايط عمومي

شرايط عمومي براي ثبت نام در اين آزمون؛ اعتقاد و التزام عملي به اسلام و مذهب تشيع، تابعيت جمهوري اسلامي ايران، التزام عملي به نظام جمهوري اسلامي و قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران و ولايت فقيه، برخورداري از حسن شهرت و معاشرت و نداشتن سوء پيشينه و سابقه محكوميت در محاكم قضائي جمهوري اسلامي ايران است.

همچنين توانائي جسمي و سلامت رواني، تأهل و نداشتن منع قانوني از نظر خدمت نظام وظيفه عمومي از ديگر شرايط عمومي ثبت‌نام در اين آزمون است.

شرايط اختصاصي

شايان توضيح است، اين آزمون داراي شرايط اختصاصي است كه از جمله آن داشتن گواهي اتمام كامل دروس كتبي و شفاهي پايه هفت از مركز مديريت حوزه علميه قم، اصفهان و خراسان، معمم بودن دائمي، داشتن حداقل سن 27 سال و حداكثر 55 سال (متولدان يكم فروردين1340 تا 29 اسفند 1368) و كسب امتياز لازم در آزمون كتبي، مصاحبه، نوار و آموزش از جمله آن است.

مراحل گزينش داوطلبان

مراحل تعيين وضعيت داوطلبان به ترتيب؛ آزمون كتبي ، آزمون شفاهي (مصاحبه)، ارزيابي لوح فشرده تصويري از جلسه سخنراني عمومي (CD صوتي، تصويري) و آموزش است؛ همچنين شرط قبولي در آزمون كتبي منوط به كسب حداقل 60% امتياز كل (با احتساب نمره منفي) خواهد بود و معدل امتيازات داوطلب در مجموع مراحل چهارگانه بايد حداقل 70% كل باشد و در هريك از مراحل نيز حداقل 60% امتيازات را كسب كند.

از داوطلباني كه در آزمون كتبي نمره قبولي راكسب نموده اند براساس منابع آزمون كتبي مصاحبه به عمل خواهد آمد؛ يكي ديگر از محورهاي اصلي مصاحبه صحيح خواني قرآن و ادعيه است.

داوطلبان پس از قبولي در مرحله مصاحبه، CD صوتي تصويري كه قبلا از مطلوب ترين جلسه سخنراني عمومي خود تهيه نموده‌اند را جهت ارزيابي در اختيار منطقه قرار مي‌دهند كه در تهيه CD ياد شده نكاتي ضروري است، از جمله اينكه فيلم سخنراني ترجيحا با كيفيت مفيد ضبط شده باشد، در تهيه CD دقت شود كه ترجيحا بدون خش و سالم باشد و اينكه فيلم با فرمت‌هاي متداول بر روي CD ذخيره گردد تا به راحتي قابل ارزيابي باشد.

منابع آزمون عتبات و مدارك لازم

منابع شركت در آزمون كتبي در موضوعات عقايد، احكام فقهي، تاريخ اسلام، اماكن و اطلاعات عمومي به ترتيب «گزيده سيماي عقايد شيعه» نوشته حضرت آيت الله سبحاني، «احكام فقهي مورد ابتلا در سفرهاي زيارتي عتبات عاليات» به قلم منصور مظاهري، «درسنامه تاريخ اسلام جلد 1 و 2» به نويسندگي سيدعلي ميرشريفي، «اماكن» به قلم اصغر قائدان همگي از نشر مشعر و جزوه آشنايي با انقلاب اسلامي از سوي مديريت آموزش بعثه خواهد بود.

داوطلبان محترم مي‌توانند جهت تهيه منابع فوق با دفتر نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري در منطقه محل سكونت خود هماهنگي كنند.

اصل و كپي مدرك تحصيلي، اصل و كپي تمام صفحات شناسنامه، اصل و كپي كارت ملي و 4 قطعه عكس 4×3 داراي زمينه روشن و در سال جاري گرفته شده باشد كه بايد پس از ثبت نام اينترنتي تحويل دفترنمايندگي بعثه محل سكونت شود.

نحوه برگزاري آزمون و زمان و مكان

كليه مراحل ثبت نام آزمون و پرداخت هزينه ثبت نام آزمون بصورت اينترنتي از طريق سامانه آزمون مديريت جذب و سازماندهي به آدرس azmoon.hajj.ir صورت خواهد پذيرفت و همچنين هزينه ثبت نام و شركت در آزمون 300هزار ريال بوده و با استفاده از كارت هاي عضو شتاب و ازطريق درگاه مديريت جذب و سازماندهي صورت مي پذيرد.

ثبت نام براي آزمون بصورت اينترنتي و از روز شنبه 13 آذرماه تا يكشنبه 28 آذرماه از طريق سامانه آزمون مديريت جذب و سازماندهي به آدرس azmoon.hajj.ir خواهد بود و اسكن مدارك همزمان با ثبت نام در سامانه آزمون پيوست شود؛ همچنين اتمام ثبت نام اينترنتي منوط به دريافت كد رهگيري در پايان ثبت نام مي‌باشد و در صورت بروز هرگونه مشكل با دفترنمايندگي بعثه محل سكونت خود تماس حاصل فرماييد.

شايان توضيح است، كليه داوطلبان اصل و كپي مدارك مورد نياز را بعد از ثبت نام به دفترنمايندگي بعثه محل سكونت خود حضورا تحويل نمايند، تا پس از تأييد و صحت سنجي، مجوز شركت در امتحان صادر گردد؛ مهلت تحويل مدارك به منطقه حداكثر يك هفته پس از پايان مهلت ثبت‌نام مي‌باشد و در صورت عدم تحويل مدارك به منطقه ثبت نام ملغي مي شود.

گفتني است، زمان برگزاري آزمون روز جمعه29 بهمن ماه است و محل برگزاري آزمون براساس تعداد داوطلبان تعيين خواهد شد؛ همچنين حوزه‌هاي برگزاري آزمون متعاقباً اعلام خواهد شد و نشاني و شماره تلفن دفاتر نمايندگي‌هاي بعثه در مناطق در سايت azmoon.hajj.ir قرار داده شده است.

مدیر سایت امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.
خطایی رخ داده است. خطا : آرشیو در حال حاضر در دسترس نیست