جمعه 10 فروردین 1403
EN

نگارخانه

همايش روحانيون و مداحان اعزامي به عتبات استان اصفهان برگزار شد

همايش روحانيون و مداحان اعزامي به عتبات استان اصفهان برگزار شد
نماينده ولي فقيه درامور حج و زيارت درهمايش روحانيون و مادحين اعزامي به عتبات عالبات استان اصفهان تصريح كرد: زيارت فرصتي است كه زمينه را براي رشد و تحول زائرين فراهم كنيم.


همايش روحانيون و مادحين اعزامي به عتبات عاليات استان اصفهان امروز (جمعه 8 بهمن ماه) با حضور نماينده ولي فقيه و سرپرست حجاج ايراني در سالن گلستان شهدا برگزار شد.

دراين همايش حجت الاسلام و المسلمين سيد علي قاضي عسكر نماينده ولي فقيه وسرپرست حجاج ايراني ابتدا در باره برگزاري حج ومسايل آن نكاتي بيان كرد و برگزاري اين فريضه را از مسايل سياسي جدا دانست.

وي بر تصميم كشورمان براي بر برگزاري حجي با عزت تاكيد كرد و گفت: در ابتدا شاهد اظهار نظر برخي افراد در برگزاري شدن و يا نشدن حج آينده بوديم كه با قاطعيت تصريح شد حج متولي دارد و مقام معظم رهبري نماينده اي جهت امور حج تعين كرده اند و بعد از مراسم 22 ‏بهمن نيز به مردم وروحانيان براي آمادگي براي حج اطلاع رساني مي شود.

حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكر در ادامه به اقدامات صورت گرفته درعتبات عاليات و اهداف تشكيل جلسات روحانيون و مادحين اشاره كرد و به تشريح فلسفه زيارت پرداخت.

وي افزود: زيارت يك فرصت براي ما است تا بتوانيم از اين طريق زمينه را براي رشد و تحول زائرين فراهم كنيم وآسيب هاي فرهنگي را به حداقل برسانيم.

نماينده ولي فقيه درامور حج وزيارت گفت: فلسفه زيارت معرفت،امام شناسي، اوصاف شيعه و خود را نزديك كردن به خداست و اين فرهنگ بايد براي مردم خوب معرفي شود ولي باتوجه به روايات متعددي كه براين اصول تاكيددارد ما عكس آن را عمل كرده ايم.

وي فلسفه زيارت را توبه و طلب آمرزش دانست و گفت: بحث ديگر فلسفه زيارت پيوند مكتبي با ائمه اطهار(ع) مي باشد.

نماينده ولي فقيه لزوم برخورداري از دانش لازم و به روز را براي روحانيون و مادحين اعزامي به اعتاب مقدسه يادآور شد و از آنان خواست به مسئله روانكاوي كه امروزه خيلي لازم است توجه بيشتري داشته باشند و در اين مورد از غربي ها الگوبرداري نشود.

وي همچنين خواستار پرهيز از طرح مسايل تفرقه انگيز بين شيعه وسني در اعتاب مقدسه شد و تصريح كرد : بايد شرايط موجود را بهبود بخشيد كه البته نسبت به سالهاي گذشته خيلي بهتر شده است.

وي در پايان به روحانيون ومداحان توصيه كرد در سفرهاي زيارتي با زائرين با رفتاري مناسب، خوشرو و مهربان برخورد كنند.

در ادامه اين همايش حجت الاسلام والمسلمين مظلومي معاون امور فرهنگي بعثه مقام معظم رهبري درباره موضوع هاي فرهنگي كاروانهاي زيارتي و اقدامات انجام شده در اين حوزه اشاره كرد و گفت: بهسازي مادحين كاروانها صورت گرفته و در خصوص روحانيون كاروانها نيز در دست اقدام است.

وي افزود: براي آگاهي از اعلام آمادگي دوره اول روحانيون حج اقداماتي در دست اجراست و تهيه سامانه جديد براي اعلام آمادگي روحانيون و مادحين جهت اعزام به عتبات عاليات در آينده اي نزديك انجام خواهد شد.


مدیر سایت امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.
خطایی رخ داده است. خطا : آرشیو در حال حاضر در دسترس نیست