پنجشنبه 09 فروردین 1403
EN

نگارخانه

سرپرست حجاج ايراني: اگر مشكلي درحج امسال باشد به مردم مي گويم

  • 26 اردیبهشت 1396
  • 07:40
  • حج تمتع
  • 0 دیدگاه
  • 802 بازدید
  • Article Rating
 سرپرست حجاج ايراني: اگر مشكلي درحج امسال باشد به مردم مي گويم
نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت تصريح كرد: اگر كوچكترين مشكلي در حج وجود داشته باشد اولين كسي كه اين موضوع را به مردم اعلام مي كند بنده خواهم بود و بعنوان نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت نمي توانيم مسائل را از مردم مخفي نگه داريم.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني سازمان حج و زیارت به نقل از سایت حج ، حجت الاسلام و المسلمين سيد علي قاضي عسكر نماينده ولي فقيه و سرپرست حجاج ايراني دوشنبه شب در گفتگوي راديويي در خصوص تفاهمات حج با طرف سعودي گفت: خوشبختانه اكثر كارها رو به پايان است، درمدينه منوره صد در صد و در مكه 90 درصد هتل هاي حجاج اجاره شده است كه تا چند روز آينده اين روند نهايي خواهد شد و در اين خصوص نگراني وجود ندارد.


وي در اين باره افزود: هماهنگي ها در زمينه تداركات ، تغذيه و حمل و نقل و ديگر بخش هاي خدماتي حج رو به پايان است و شرايط براي انجام حجي آرام و مطلوب در حال مهيا شدن است.

نماينده ولي فقيه درامور حج و زيارت همچنين در خصوص ديگر مسائل خدماتي و رفاهي حجاج از جمله استفاده از آشپزخانه هاي پخت متمركز درحج توضيح داد و گفت : ما همواره بايد از تجربيات سال هاي گذشته استفاده كنيم، امسال ظرفيت هاي جديدي در حج بوجود آمده است و برخي هتل ها كه براي حج امسال اجاره شده داراي ظرفيت پخت داخلي است و امكان پخت 10 تا 15 هزار وعده غذا در آنجا وجود دارد كه اين يك امتياز براي ماست، بدليل آنكه هرچه ميزان پخت آشپزخانه هاي مركزي ما پايين تر باشد، كيفيت غذاي تهيه شده مطلوبتر خواهد بود لذا اين امكان وجود دارد كه درچند محل امسال غذاي حجاج پخت شود.

سرپرست حجاج ايراني در خصوص استقبال واجدين شرايط اعزام به حج براي ثبت نام در كاروان ها عنوان كرد: در اولين روز ثبت نام كاروان ها 44 هزار نفر در كاروان هاي حج ثبت نام كردند كه حدود نيمي از اين جمعيت ثبت نام خود را بصورت اينترنتي انجام داده اند و تاكنون سابقه نداشته كه در يك روز اين تعداد زائر با سهولت در كاروان هاي حج ثبت نام نمايند.

حجت الاسلام و المسلمين قاضي عسكر با بيان اينكه حاجياني كه فيش حج دارند حدود 16 سال در نوبت هستند، خاطرنشان كرد: با تمهيدات انديشيده شده و تسهيل امور ثبت نام كاروان ها ديگر لازم نيست زائران براي ثبت نام در كاروان ها صف هاي طولاني را متحمل شوند و براحتي مي توانند از منازل خود در كاروان هاي حج ثبت نام كنند.

نماينده ولي فقيه بابيان اينكه ثبت نام كاروان هاي حج از روزيكشنبه گذشته آغاز شده و تا 5 روز ادامه دارد، گفت: در صورتي كه ظرفيت كاروان هاي حج در مهلت مقرر تكميل نگردد، اولويت هاي جديد براي ثبت نام در كاروان ها فراخوان خواهند شد.

سرپرست حجاج ايراني دربخش ديگري از اين گفت و گو با اشاره به انتشاركليپ سخنراني يكي از خطبا در فضاي مجازي با موضوع حج و هشدار به زائران حج امسال تصريح كرد: پيشتر نيز اعلام شد كه اگر كوچكترين مشكلي درحج وجود داشته باشد اولين كسي كه اين موضوع را به مردم اعلام مي كند بنده خواهم بود و بعنوان نماينده ولي فقيه درامور حج و زيارت نمي توانيم مسائل را از مردم مخفي نگه داريم.

وي دراين باره اضافه كرد: متاسفانه مواردي كه در دو سه روز گذشته در فضاي مجازي بصورت گسترده منتشر شده اشكالات ريشه اي و اساسي دارد يعني اصل و پايه مطلب بر اساس يك سري مطالب دروغ و غلط است. ايشان هم متاسفانه به همان مواردي كه از طريق فضاي مجازي به ايشان منتقل شده اكتفا كرده اند البته ما قبلا به اين موارد پاسخ داده ايم، ما حتي درمورد دشمنان مان نيز بايد انصاف را رعايت كنيم. مطالبي را كه به افرادي در يك كشور نسبت مي دهند و نقل مطالب بي اساس و تهديد هاي اين چنيني زيبنده منابر و كشور ما نيست وعدم اثبات آن حد شرعي دارد.

نماينده ولي فقيه در امورحج و زيارت بيان كرد: بنده از سال 59 در حج بوده ام و با اطمينان مي گويم كه اينگونه حرمت شكني در مورد بانوان كشورمان اتفاق نيفتاده است و اساسا طرح اين حرف ها اهانت به ملت ايران و بانوان با فضيلت ايراني است كه قطعا بايد پيگيري شود.

نماينده رهبر معظم انقلاب در امور حج و زيارت به ديدار اخير خود با مراجع عظام تقليد كه با حضور رئيس سازمان حج و زيارت صورت گرفت، اشاره كرد و گفت: مراجع از بازشدن مسير حج ابراز خوشحالي و خرسندي مي كردند و برخي از مراجع عظام تقليد مي فرمودند: عده اي دوست نمي داشتند اين مسير باز شود ليكن بحمدالله با تلاش هاي صورت گرفته اين مسير بر روي زائران ايراني گشوده شد. مراجع عظام تقليد در اين ديدارها رهنمودهاي ارزشمندي داشتند كه ما اين موارد را در آموزش هاي زائران اعمال خواهيم كرد.

سرپرست حجاج ايراني در ادامه بيان كرد: با توجه به تماس و مراجعات مردم در خصوص خوف از حضور در مراسم حج طي روزهاي گذشته استفتايي از دفاتر مراجع عظام گرفته شد كه مراجع عظام و نيز مقام معظم رهبري در پاسخ مرقوم فرموده اند اين خوف مانع استطاعت حجاج نخواهد شد و كسي كه مستطيع هست بايد به حج مشرف شود.
مدیر سایت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.
خطایی رخ داده است. خطا : آرشیو در حال حاضر در دسترس نیست