پنجشنبه 09 فروردین 1403
EN

عتبات عالیات

درخواست برخورد قضایی با کاروان‌های زیارتی بدون مجوز

درخواست برخورد قضایی با کاروان‌های زیارتی بدون مجوز

مشاور وزیر و رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در شمال و شرق کشور، بر لزوم توجه مردم به انتخاب کاروان‌های زیارتی معتبر برای سفرهای زیارتی به کشور عراق تأکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت ، «غلامعباس ارباب خالص» در نشست خبری که در دفتر نمایندگی وزارت خارجه در مشهد برگزار شد، گفت: با توجه به ساز و کاری که در کشور تعریف شده است، اعزام اتباع ایرانی در قالب کاروان‌های زیارتی از طریق سازمان حج و زیارت انجام می‌شود تا علاوه بر آن که تمام ابعاد زیارتی برای زائران فراهم شود، زیارتی امن و آرام داشته باشند و این امکان نیز وجود داشته باشد که در صورت بروز مشکلات احتمالی، دستگاهی در زمینه این موضوع پاسخگو باشد و مشکلات زائران را برطرف کند.

وی با اشاره به این که گزارش‌هایی مبنی بر سرگردانی و مشکلات برخی زائران عتبات در کشور عراق رسیده است، گفت: این زائران که از طریق گروه‌های بدون مجوز حج و زیارت به کشور عراق اعزام شده بودند، در کشور عراق با مشکلاتی مواجه شده‌اند.

ارباب خالص افزود: سرگردانی زائران در کوچه و خیابان، علاوه بر آن که باعث بروز مشکلات متعدد برای آن‌ها می‌شود، موجب خدشه دار شدن حیثیت اتباع ایرانی در خارج از کشور می‌شود.

وی تأکید کرد: دفاع از حقوق کنسولی در چارچوب وظایف ماست اما باید به دنبال آن نیز باشیم تا زمینه‌های بروز مشکلات برای اتباع ایرانی در خارج از کشور را برطرف کنیم.

وی از مردم خواست که برای سفرهای خود، از طریق کاروان‌های مطمئن و دارای مجوز سازمان حج و زیارت اقدام کنند.

وی افزود: البته باید برخوردهای متناسب قضایی نیز با افرادی که بدون مجوز به اعزام کاروان‌های زیارتی و ایجاد مشکلات متعدد برای مردم اقدام می‌کنند، صورت بگیرد و همچنین، زمینه‌های انجام سفرهای زیارتی ارزان قیمت هم مورد توجه مسئولان قرار داشته باشد.

مدیر سایت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.
خطایی رخ داده است. خطا : آرشیو در حال حاضر در دسترس نیست