پنجشنبه 09 فروردین 1403
EN

عتبات عالیات

مشاهده خبر

هم اندیشی اعضا کمیته فرهنگی اربعین اصفهان

هم اندیشی اعضا کمیته فرهنگی اربعین اصفهان

حجه الاسلام گرجی: مسئولیت آگاه سازی قاطبه مردم نسبت به اربعین و آشنائی زائرین به نهضت عاشورا از مهمترین وظایف کمیته فرهنگی اربعین است.

مسئول کمیته فرهنگی اربعین استان اصفهان در گردهمائی اعضاء کمیته فرهنگی این استان در استانداری گفت: اربعین یک جوشش تاریخی است و مانند واقعه غدیر در متن زندگی ما قرار دارد.

حجه الاسلام مهدی گرجی از اربعین بعنوان زنده نگه داشتن صبر و استقامت و ایثار در بطن زندگی انسان یاد کرده و آگاه سازی قاطبه مردم نسبت به اربعین و آشنائی زائرین به نهضت عاشورا را از مهمترین وظایف کمیته فرهنگی اربعین دانست.

ایشان ضمن اشاره به فعالیتهای فرهنگی در ایام اربعین سال گذشته به فعالیتهای فرهنگی ویژه زائرین اربعین در سال جاری پرداخته و اعزام حدود یکصد و هفتاد هزار نفر در اربعین سال گذشته را نشانگر علاقه ایشان به ساحت مقدس حضرت امام حسین(ع) دانست و گفت: این تعداد که به طبع امسال نیز بیشتر خواهد بود نیاز به خوراک فرهنگی و دینی دارند و این مستلزم همکاری و مساعدت اعضاء فرهنگی ادارات وسازمانها با کمیته فرهنگی اربعین است.طرح یاوران اربعین،نائب الشهید،کمیته نماز،کارگروه بانوان،گروه تبلیغ نماز وقرآن،آموزش سخنران ومداح واعزام به اربعین،اعزام مبلغ و مبلغه را از جمله طرحهائی بود که مسئول کمیته فرهنگی اربعین خبر از اجرای آن را در اربعین امسال داد.

مسئول کمیته فرهنگی اربعین اصفهان در ابتدای جلسه ضمن تبریک عید سعید غدیر ، جریان غدیر را حامل دو پیام دانست 1-غدیر تدبیر اسلام برای رهبری بعد از پیامبر بوده است و2-در غدیر خداوند متعال علاوه بر تعیین جانشینی برای پیامبر(ص) الگوئی کامل برای هدایت بشریت معرفی نموده است.

در ادامه این جلسه سید مجتبی ایزدی مدیر کل دفتر امور امنیتی و انتظامی استانداری اصفهان گزارشی از فعالیتهای ستاد اربعین استان داده و درپایان نمایندگان صداوسیما،حج وزیارت،هلال احمر،بانک رسالت،نهاد رهبری در دانشگاهها،سپاه صاحب الزمان(عج)،بسیج دانشجوئی،حوزه علمیه برادران،حوزه علمیه خواهران،دفتر تبلیغات،سازمان تبلیغات،ستاد بازسازی عتیات عالیات،امور مساجد وائمه جماعات استان ضمن ارائه گزارشی از فعالیتهای فرهنگی خود در اربعین پیشنهاداتی را بیان نمودند که توسط مسئول این کمیته جهت پیگیری و رسیدگی در دستور کار جلسه بعد قرار گرفت.

اختصاص ویژه نامه اربعین در مطبوعات استان ، برگزاری کنگره اربعین در دانشگاه اصفهان ، برگزاری امور فرهنگی در مکانهای اسکان زائرین ، طرح دانشجویان جهان اسلام در اربعین و چندین طرح دیگر از مصوبات این جلسه بود که مورد تصویب حاضرین در جلسه قرار گرفت.

مدیر سایت امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.