پنجشنبه 09 فروردین 1403
EN

عتبات عالیات

مشاهده خبر

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت:بیش از 45 هزار متقاضی سفر اربعین در سامانه سماح ثبت نام کردند.الزامی بودن نام نویسی برای همه متقاضیان

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت:بیش از 45 هزار متقاضی سفر اربعین در سامانه سماح ثبت نام کردند.الزامی بودن نام نویسی برای همه متقاضیان
مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت با بیان اینکه ثبت نام متقاضیان سفر اربعین حسینی در سامانه سماح سازمان حج و زیارت از روز جمعه یکم شهریور ماه آغاز شده است ، گفت : تا کنون بیش از 45 هزار نفر برای این سفر معنوی در سامانه سماح ثبت نام کرده اند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت؛ حجت الاسلام صحبت الله رحمانی چهارشنبه با اعلام این مطلب افزود: طی روزهای گذشته استقبال
از سوی متقاضیان این سفر خوب بوده و این روند قطعا در روزهای آتی با نزدیک شدن به ایام ماه محرم نزدیک افزایش می یابد.
وی با بیان اینکه ثبت نام اربعین حسینی فقط در سامانه سماح انجام می گیرد، گفت: سازمان حج و زیارت به عنوان یکی از کمیته های ستاد مرکزی اربعین حسینی وظیفه ثبت نام متقاضیان این سفر معنوی را عهده دار است که این نام نویسی باید از سوی همه افراد مورد اهتمام قرار گیرد.
وی با بیان اینکه درگاه اینترنتی سامانه سماح به آدرس https://samah.haj.ir/ از روز جمعه به روی متقاضیان باز شده است، گفت: متقاضیان می توانند از طریق دفاتر خدمات زیارتی سازمان حج و زیارت در سراسر کشور یا حتی اینترنت خانگی به این سامانه وصل شوند وعملیات نام نویسی را به سهولت انجام دهند.
مدیرکل عتبات همچنین به زائران توصیه کرد که نام نویسی را به روزهای آخر و پیک افزایش تعداد ثبت نام کننده، موکول نکنند و هر چه زودتر نسبت به نام نویسی مبادرت ورزند.
حجت الاسلام و المسلمین رحمانی با بیان اینکه ثبت نام‌زائران اربعین به صورت روان در حال انجام است، گفت: متقاضیان باید بعد از نام نویسی در سامانه سماح رسید اینترنتی و کارت زائری را دریافت کرده و آن را در طول سفر همراه داشته باشند در غیر اینصورت از خروج متقاضیان جلوگیری خواهد شد.
وی تاکید کرد:اعزام زائران اربعین بدون روادید است اما باید گذرنامه هایشان را همراه داشته باشند و مهر ورود و خروج در گذرنامه ثبت می شود.

گفتنی است که هزینه نام نویسی در سامانه سماح رایگان است و فقط متقاضیان باید در زمان ثبت نام، هزینه های بیمه و خدمات درمانی(هلال احمر) را پرداخت نمایند.
این هزینه ها به همراه حق الزحمه دفتر خدمات زیارتی حدود 25 هزار تومان خواهد بود که البته در صورت عدم مراجعه به دفاتر خدمات زیارتی این هزینه سه هزار تومان تقلیل می یابد و متقاضیان باید 22 هزار تومان پرداخت نمایند.
زائران اربعین می توانند از 19 شهریور ماه (دهم محرم الحرام) تا هفتم آبان ( 30 صفر 1441) بدون نیاز به اخذ روادید به شرط ثبت نام در سامانه سماح همراه با گذرنامه معتبر جهت زیارت اربعین حسینی وارد عراق شوند.
مدیر سایت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.