جمعه 10 فروردین 1403
EN

عتبات عالیات

مشاهده خبر

جلسه ستاد اربعین شهرستان آران وبیدگل برگزار شد

جلسه ستاد اربعین شهرستان آران وبیدگل برگزار شد

ستاد اربعین شهرستان آران وبیدگل برگزار شد

فرماندار شهرستان آران ‌و بیدگل در جلسه ستاد اربعین حسینی (ع) این شهرستان گفت: امسال از آغاز مهلت نام‌نویسی جهت شرکت در پیاده‌روی اربعین تا کنون چهار هزار نفر از این شهرستان به سامانه سماح مراجعه کرده و اقدام به ثبت نام کرده اند.

به گزارش خبرگزاری الاربعین ، جلسه ستاد اربعین شهرستان آران وبیدگل در فرمانداری این شهرستان با حضور مسئول کمیته فرهنگی آموزشی اربعین استان ، دبیر ستاد اربعین استان ، فرماندار و مسئولین مربوطه شهرستان برگزار شد.

در ابتدا فرماندار آران وبیدگل ضمن بیان فعالیتهای صورت گرفته در شهرستان تشریح کرد: امسال پیش‌بینی افزایش ۱۰۰ درصدی راهپیمایی اربعین حسینی از این شهرستان را شاهد خواهیم بود و عوامل اجرایی و خادمان موکب‌ها نیز به نزدیک یک هزار نفر می‌رسند.

وی بیان کرد: ۱۷ موکب جهت خدمات‌رسانی به زائران اربعین حسینی اعلام آمادگی کردند و سه موکب نیز در حال گذراندن فرآیند ثبت قانونی هستند.

فرماندار شهرستان آران ‌و بیدگل از آمادگی ستاد اربعین این شهرستان برای خدمات‌رسانی خبر داد و تاکید کرد: راهنمایی هر چه بیشتر زائران و خادمان اربعین در راستای تبیین، اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی بایدها و نبایدهای راهپیمایی اربعین حسینی ضروری به نظر می‌رسد.

وی موکب‌داران را سفیرانی از جانب مردم ایران برشمرد و خاطرنشان ساخت: دشمنان به دنبال کم‌رنگ کردن نمادهای عاشورایی هستند و در این میان موکب‌داران نقش به سزایی در تبیین فرهنگ عاشورا و کمک و حمایت از زائران حسینی برعهده دارند.

در ادامه حجه الاسلام گرجی مسئول  کمیته فرهنگی ستاد اربعین حسینی(ع) استان اصفهان با اشاره به استقبال پرشور شهروندان جهت شرکت در این آیین گفت: ۴۰ هزار نفر تاکنون جهت شرکت در پیاده‌روی اربعین امسال نام‌نویسی کردند.

وی با اشاره به خدمات‌رسانی افزون‌بر ۱۰ هزار نفر از خادمان به زائران اربعین اضافه کرد: موکب‌ها مردمی و خودجوش هستند و در کنار سه نوبت پذیرایی برنامه‌های فرهنگی مانند برپایی نماز جماعت، خواندن قرآن و دعا هم دارند.

گرجی در ادامه از برنامه‌های فرهنگی آموزشی ویژه خادمان اربعین حسینی استان اصفهان خبر داد و گفت: خادمان اربعین از دل مردم و برخواسته از هیات‌های مذهبی منطقه هستند

مدیر سایت امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.