جمعه 10 فروردین 1403
EN

عتبات عالیات

مشاهده خبر

زائران عتبات نوروزی از کدام بسته های سفر بیشتر استقبال کرده اند/افزایش خدمات در کدام حوزه ها انجام گرفت

زائران عتبات نوروزی از کدام بسته های سفر بیشتر استقبال کرده اند/افزایش خدمات در کدام حوزه ها انجام گرفت
سرپرست اداره کل عتبات سازمان حج و زیارت به تشریح برنامه های انجام گرفته در عتبات نوروزی پرداخت و گفت: 68 درصد زائران در این دوره برای سفرهای زمینی ثبت نام کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت؛ مرتضی آقایی سرپرست اداره کل عتبات سازمان حج و زیارت درباره روند سفرهای زیارتی عتبات نوروزی اظهار کرد: برنامه ریزی های کاملی از سوی سازمان حج و زیارت برای عتبات نوروزی امسال صورت گرفت.

 

وی خاطرنشان کرد: از سه ماه قبل همكاران در ستادهاي عمليات و دفتر نمايندگي در عراق نسبت به بازديد و كنترل هتلهاي مورد استفاده در ايام نوروزي، بازديد از آشپزخانه ها، ناوگانهاي حمل و نقل زميني، امكانات مرزها، رستورانهاي بين راهي اقدامات لازم را انجام دادند.

 

سرپرست اداره کل عتبات سازمان حج و زیارت تصریح کرد: درمانگاههاي موجود براي ايام نوروز به سه برابر افزايش يافت و حدود 150 پزشك و پرستار به خدمت رساني به زائران پرداختند.

 

به گفته آقایی، تاریخ اعزامهای عتبات نوروزی امسال در بازه زمانی 24 اسفند تا 9 فروردین ماه ثبت شد که برای این دوره در یک هزار و 750 کاروان نام نویسی صورت گرفت.

 

وی افزود: زائران هر يك از كاروانها را يك مدير راهنماي مورد تاييد سازمان حج و زيارت و يك روحاني يا مداح مورد تاييد بعثه مقام معظم رهبري همراهي مي كنند و در قبل و حين سفر نهايت تلاش را براي خدمت رساني به زائرين و ارتقائ سطح فرهنگي و معرفتي زائران به عمل مي آورند.

 

آقایی توضیح داد: حدود دويست و پنجاه مدير ثابت را نيز در هر يك از هتلهاي مورد استفاده زائران مستقر كردیم تا از نزديك و به صورت مستقيم بر كيفيت خدمات نظارت داشته و اسباب ارتقاء كيفيت خدمات و رضايتمندي زائران را فراهم آورند.

 

سرپرست اداره کل عتبات سازمان حج و زیارت با بیان اینکه اعزامهای عتبات نوروزی در بسته های مختلف زیارتی و به صورت زمینی و هوایی انجام گرفت، گفت: حدود 68 درصد اعزامهای عتبات نوروزی امسال زمینی و 32 درصد اعزامهای این دوره هوایی بوده است؛ بیشترین اعزام های زمینی نیز به ترتیب از مرزهای مهران، شلمچه و چزابه انجام شده است.

 

آقایی تصریح کرد: بیشترین استقبال نیز در این دوره از بسته های زیارتی 7 شب و 8 روز انجام گرفته و در این دوره از عتبات نوروزی سفر به شهرهای کربلا، نجف، کاظمین و سامرا انجام شده است.

 

وی همچنین در خصوص هزینه روادید عراق نیز اظهار کرد: در خصوص حذف هزينه رواديد نیز دست اندرکاران وزارت امور خارجه پيگير تفاهم انجام شده در سفر ريیس جمهوري هستند که اميدواريم ان شاالله هر چه سريعتر إجرائي شود.

مدیر سایت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.