پنجشنبه 09 فروردین 1403
EN

دفاتر زیارتی

مشاهده خبر

صرفه جویی محور فعالیت های بعثه در حوزه حج وزیارت

صرفه جویی محور فعالیت های بعثه در حوزه حج وزیارت

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت صرفه جویی را محور فعالیت های بعثه در حوزه حج وزیارت دانست و بر لزوم همکاری و هم پوشانی واحدهای مختلف در اجرای عملیات حج 98 تاکید کرد .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت؛ حجت الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسکر نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در نخستین نشست شورای معاونین و مدیران بعثه مقام معظم رهبری در سال جدید، صرفه جویی را محور فعالیت های بعثه در حوزه حج وزیارت دانست و بر لزوم همکاری و هم پوشانی واحدهای مختلف در اجرای عملیات حج 98 تاکید کرد .

 

وی تصریح کرد: با توجه به شرایط کشور ، معاونت های فرهنگی ، بین الملل و توسعه مدیریت و منابع در کنار هم در حوزه های حج و عتبات عالیات به نحوی عمل کنند تا با موفقیت از شرایط کنونی عبور کنیم.

 

وی بر لزوم توجه به صرفه جویی در بخش های مختلف حج و زیارت از جمله اعزام نیروی انسانی  تاکید کرد و گفت: تعداد نیروهای بعثه در حج آینده باید نسبت به گذشته کاهش یابد و بدون آن که از کیفیت کاسته شود از تعداد نیروهای اعزامی کاسته شود.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت ضمن تشکر از معرفی بموقع روحانیون ، معین و معینه های کاروان ها ، گفت: در مورد نحوه انتخاب و توزیع محصولات فرهنگی باید به زائران اطلاع رسانی شود و در جلسات آموزشی و همایش هایی که در هفته های آینده برگزار خواهد شد زائران نسبت به سفر آگاهی های لازم را پیدا کنند.

 

برپایه این گزارش ، در این جلسه آقایان جعفرشمسیان معاون توسعه مدیریت و منابع و سید محمد حسینی  معاون بین الملل و حجت السلام والمسلمین سید جواد مظلومی معاون فرهنگی بعثه و مدیران واحدهای مختلف در خصوص اقدامات و برنامه ریزی های صورت گرفته برای حج آینده ، بودجه سال 98 و آموزش و ارزیابی نیروی انسانی گزارش دادند و نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت تاکید کرد: ارزشیابی عملکرد فردی و توانمندی نیروهای اعزامی باید جدی گرفته شود و هر کدام از واحدها راهکارهای مناسب را در حوزه فعالیت خود مد نظر قرار دهند.

 

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر همچنین خواستار توجه جدی به ظرفیت فضای مجازی برای اطلاع رسانی و برقراری ارتباط با کارگزاران اجرایی ، فرهنگی ، زائران و خانواده های آنها شد و گفت: بانک اطلاعات قوی با استفاده از توان دستگاههای دیگر باید در این حوزه تهیه و در قبل ، حین و بعد از موسم از آن بهره برداری شود .

 

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری سال جدید را سال «رونق تولید» نامگذاری کردند، تصریح کرد: واحدهای مختلف بعثه و سازمان حج باید فرمایشات رهبری را نقشه راه سال جدید قرار داده و برای تامین نیازهای خود، رونق تولیدات داخلی را در اولویت قرار دهند.

 

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت همچنین به مسایل و تحولات بین المللی و مواضع آمریکا در حمایت از رژیم صهیونیستی و اعلام الحاق بلندی های جولان به سرزمین های اشغالی اشاره و این اقدام خائنانه را محکوم کرد.

 

وی همچنین به وقوع سیلاب در کشور اشاره کرد و گفت: امیدواریم با تلاش همه مسئولان مشکلات سیل زدگان در استان های سیل زده هرچه سریعتر برطرف شود و برای جلوگیری از تکرار این حوادث چاره اندیشی مناسب صورت گیرد. 

مدیر سایت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.