پنجشنبه 06 اردیبهشت 1403
EN

حج تمتع

مشاهده خبر

توسعه قبله گاه مسلمین به روایت تصویر

توسعه قبله گاه مسلمین به روایت تصویر

کعبه قبله گاه مسلمین جهان و مقدس ترین مکان در دین اسلام است. نام کعبه اشاره‌به چهارگوش بودن این سازه دارد و در قرآن، کتاب مذهبی مسلمانان آمده که بنای کعبه توسط یکی از انبیاء خدا بنام ابراهیم(ع) و پسرش اسماعیل(ع) ساخته شده‌است. بعضی هم بر این باورند که خانه خدا قبل از ابراهیم(ع) ساخته شده بود و نخستین سازنده آن حضرت آدم است.

 چند سالی است که وقتی وارد مسجد الحرام می شوی، آرامش را باید جستجو کنی زیرا جرثقیلهای بی شماری را مشغول کار می بینی، که هدفشان توسعه این مکان آسمانی است، در این گزارش، تصاویری از بازسازی و توسعه مسجدالحرام را می بینیم.

در این توسعه عظیم بیش از هزار هتل و بنای اطراف حرم تخریب شده تا ظرفیت نمازگزاران این مکان مقدس به یک میلیون نفر افزایش پیدا کند.

در نتیجه این پروژه بازسازی، سیصد هزار متر مربع به حیاط مسجد الحرام اضافه خواهد شد.

در امتداد رکن یمانی برجی را می بینی با نام أبراج البیت که با ارتفاع ۶۰۱ متر برمسجد سایه افکنده است.

 ساعتی که بر روی این برج مشاهده می کنی بزرگترین ساعت جهان است که در کشور آلمان ساخته شده و در شبها از فاصله هفده کیلومتری و روزها از یازده تا دوازده کیلومتری قابل رؤیت است.

مسئولان سعودی می گویند هدف از نصب این ساعت در مکه این است که یک و نیم میلیارد مسلمان جهان از این پس به جای استفاده از زمان به وقت گرینویچ یا همان GMT، از زمان اسلامی یا Islamic Mean Time) IMT) استفاده کنند.

ساختمان کنونی کعبه از زمان حجاج بن یوسف ثقفی و بازسازی همان ساختمان در دوران خلافت سلطان مراد چهارم از پادشاهان عثمانی است که در سال ۱۰۴۰ (قمری) در اثر سیل در مسجد الحرام و تخریب آن، از نو بازسازی گردید. این ساختمان استحکام کامل دارد، بطوری که تاکنون به‌همین شکل پابرجا و استوار مانده‌است.

مدیر سایت امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط