جمعه 10 فروردین 1403
EN

حج تمتع

مشاهده خبر

گرامیداشت یاد شهدای دفاع مقدس و منی

گرامیداشت یاد شهدای دفاع مقدس و منی
درنشست شورای برنامه ریزی وهماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت که همزمان با هفته دفاع مقدس و دوم مهرسالگرد شهدای منی برگزار شد یاد یاران سبکبال و گلگون کفنان جبهه خون و مُحرمان مَحرم و شهدای منی گرامی داشته شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت به نقل از روابط عمومی بعثه مقام معظم رهبری؛ دراین نشست که به ریاست حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب تشکیل شد نماینده ولی فقیه در امور حج وزیارت درابتدا با گرامیداشت یاد شهدای دفاع مقدس اظهار داشت: این شهدای عزیز رفتند تا اسلام بماند، سرو قامتشان به خاک افتاد تا قد قامت دین کم رنگ نشود، آنها از زن و فرزند به خاطر خدا گذشتند تا بر چهره روح الله (رض) غم ننشیند .

سرپرست حجاج ایرانی همچنین یاد و خاطره شهدای پاک منی را که در دوم مهر سال 1394 در سرزمین منی به شهادت رسیدند گرامیداشت و به روان پاک همه آنان درود فرستاد.

برپایه این گزارش، درادامه این جلسه اعلام شد تعداد ثبت نام کنندگان درسامانه سماح برای حضور در مراسم اربعین حسینی امروزاز مرز 952 هزار نفر فراتر رفت که از این تعداد بیش از 857 هزار نفر با پرداخت هزینه؛ ثبت نام خود را قطعی کرده اند.

آقای علی رضا رشیدیان رئیس سازمان حج وزیارت نیز با اشاره به استقبال زائران برای ثبت نام در سامانه سماح اظهار داشت: حدود 75 درصد از این تعداد با مراجعه به این سامانه ثبت نام کرده اند که نسبت به سال های گذشته درصد قابل توجهی است.

نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت دراین جلسه بر لزوم اطلاع رسانی مناسب به مشتاقان حضور درکنگره عظیم اربعین حسینی در خصوص ویژگی های ثبت نام در سامانه سماح وبهره برداری بخش های مختلف از اطلاعات ثبت شده دراین سامانه تاکید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین نواب با اشاره به اهمیت بعد مردمی حرکت عظیم پیاده روی اربعین افزود: مسئولان ذی ربط باید به تبلیغاتی که در فضای مجازی درخصوص خدمات ارائه شده به زائران صورت می گیرد با اطلاع رسانی مناسب پاسخ دهند.

وی از تلاش ها و اقدامات صورت گرفته تقدیر کرد و ساماندهی اعزام و بازگشت زائران را عملیاتی توصیف کرد که به همکاری و هماهنگی دستگاهها و نهادهای مختلف نیاز دارد.

برپایه این گزارش، دراین جلسه حجت الاسلام والمسلمین صحبت الله رحمانی مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و نظارت بر امور عتبات عالیات سازمان حج و زیارت از فعالیت های انجام شده برای ثبت نام و اعزام زائران اربعین حسینی گزارشی ارائه کرد و گفت: با هماهنگی های صورت گرفته ایستگاههای صلواتی ایرانی از13 مهرماه تا سه روز بعد از اربعین در داخل عراق و یک هفته بعد از اربعین در داخل ایران خدمات ارائه خواهند کرد. همچنین موکب های عراقی نیز از 17 مهرماه تا روز اربعین درعراق به زائران خدمات ارائه می دهند.
مدیر سایت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.