پنجشنبه 09 فروردین 1403
EN

نگارخانه

مشاهده خبر

نماینده ولی فقیه در امور حج زیارت: خون شهدای منا پایمال نخواهد شد

نماینده ولی فقیه در امور حج زیارت: خون شهدای منا پایمال نخواهد شد
نماینده ولی فقیه در امور حج زیارت تاکید کرد: همه باید تلاش کنیم خون پاک شهدای منا از بین نرود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت به نقل از روابط عمومی بعثه مقام معظم رهبری؛ حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب در آیین گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یادواره شهدای مسجدالحرام و منا گفت: دوم مهرماه سال 1394 که فاجعه منا اتفاق افتاد روز بسیار تلخی بود و در صورت تدبیر میزبان می توانست به این صورت و با این همه شهید از جهان اسلام اتفاق نیفتد.

سرپرست حجاج ایرانی در جمع کارکنان بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج وزیارت با اشاره به اینکه آنان به کسی اجازه نمی دادند که وارد این معرکه شده وکمک کند، اظهار داشت: آن روز برای حجاج و خانواده ها که تلاش داشتند از وضعیت عزیزان شان اطلاعی بدست بیاورند، بسیار سخت گذشت.

نماینده ولی فقیه درامور حج وزیارت تصریح کرد: اگر در آن وضعیت غمناک تدبیرمناسب بکار گرفته میشد تعداد شهدا بسیار کاهش می یافت .

وی با بیان اینکه حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر نماینده محترم ولی فقیه در امور حج و زیارت در سال گذشته با ارسال نامه به وزیر حج عربستان پیگیرحقوق شهدای مسجدالحرام ومنا شد، افزود: امسال هم بنده با ارسال نامه دیگری برای طرف سعودی، تصریح کردم که چهار سال است خانواده های محترم شهدا چشم براه هستند.

وی با اشاره به اینکه طرف ما در قضایای مختلف کاسب مابانه برخورد می کند نمونه هایی از این نوع برخورد آنها را یادآور شد و گفت: ما با چنین کشوری روبرو هستیم که حتی حملات یمنی ها را به گردن ایران می اندازد و تلاش می کند ما را تحت فشار قرار دهد.

وی افزود: امیدواریم هوشیار شوند و حقوق شهدای مسجد الحرام و منا را ادا کنند.

نماینده ولی فقیه درادامه سخنان خود یاد شهدای دفاع مقدس، مدافعان حرم و مسجدالحرام و منا را گرامیداشت وگفت: بزرگداشت دفاع مقدس نیازهمیشه جامعه اسلامی وپیروی و ادامه راه حسین بن علی (ع) است و این خط و مسیر باید به آیندگان منتقل شود.

وی با اشاره به اینکه مردم و رزمندگان در دوران جنگ تحمیلی، روزهای سختی را داشتند ولی ایستادند ومقاومت کردند، افزود: درآن ایام پشت جبهه نیزهمان حالت جبهه را داشت و همه تلاش می کردند خدمت کنند.

وی درعین حال گفت: در آن دوران نیز افرادی بودند که سوء استفاده کرده و خون مردم را می مکیدند و درهمیشه تاریخ این دو جریان وجود داشته است.

حجت الاسلام والمسلمین نواب با اشاره به آیه 4 سوره صف "إِنَّ اللَّهَ یُحِبُّ الَّذِینَ یُقَاتِلُونَ فِی سَبِیلِهِ صَفًّا کَأَنَّهُمْ بُنْیَانٌ مَرْصُوصٌ - خداوند کسانی را دوست می‌دارد که در راه او پیکار می‌کنند گوئی بنایی آهنین‌اند " اظهار داشت: رزمندگان جزء محبین هستند و جان خود را درطبق اخلاص گذاشته اند.

وی در ادامه با استناد به آیات قرآن کریم هفت ویژگی برای رزمندگان برشمرد و گفت: این عزیزان بدلیل اینکه ازبا تقوایان، پاکیزگان، شکیبایان، توکل کنندگان، دادگران، پرهیزگاران و نیکوکاران بودند، محبوب حضرت باریتعالی هستند

مدیر سایت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.