چهارشنبه 05 اردیبهشت 1403
EN

دفاتر زیارتی

مشاهده خبر

برگزاری نشست هم اندیشی کمیته فرهنگی اربعین با اصحاب رسانه اصفهان

برگزاری نشست هم اندیشی کمیته فرهنگی اربعین با اصحاب رسانه اصفهان

برگزاری نشست هم اندیشی کمیته فرهنگی اربعین با اصحاب رسانه اصفهان

نشست هم‌اندیشی کمیته فرهنگی آموزشی ستاد اربعین استان اصفهان با اصحاب مطبوعات و رسانه استان در مجتمع فرهنگی مطبوعاتی اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری الاربعین، حجت الاسلام و المسلمین مهدی گرجی در نشست هم‌اندیشی کمیته فرهنگی ستاد اربعین استان اصفهان با اصحاب مطبوعات و رسانه با بیان اینکه استان اصفهان سال گذشته 175 هزار نفر زائر اربعین داشته است، گفت: این آمار در سال جاری رشد خواهد داشت.

مسئول کمیته فرهنگی آموزشی اربعین در استان اصفهان با بیان اینکه عاشقان امام حسین(علیه السلام) از روی عشق و ارادت به این سفر معنوی می روند، اظهار داشت: رسانه ها باید هنرمندانه و با ظرافت ابعاد معنوی و فلسفه سفر اربعین را نیز برای مردم بازگو کنند.

وی با تاکید بر اینکه فعالیت در زمینه اربعین و اباعبدالله الحسین(علیه السلام) برای همه ما هدیه و لطف الهی است، تصریح کرد: یکی از نکات ویژه این سفر حضور اهل تسنن و ارامنه از جای جای دنیا می باشد که نشانگر جهانی شدن این اتفاق بزرگ است.

حجت الاسلام گرجی به فعالیت 19 کمیته در ستاد اربعین اصفهان اشاره کرد و گفت: ترویج وحدت و احترام متقابل به آداب و سنن کشور میزبان در دستور کار همه زوار اربعین باید قرار گیرد.

محمد رضا شواخی زواره معاون فضای مجازی صدا و سیمای مرکز اصفهان نیز در ادامه گفت: این مرکز با برنامه ریزی ها و هماهنگی های انجام شده با ستاد اربعین و ستاد بازسازی عتبات استان اصفهان،  با اجرای طرح زائر خبرنگار در اربعین امسال این مراسم بزرگ و جهانی را از زاویه دوربین زائران امام حسین علیه السلام به تصویر خواهد کشید.

افزود: در این طرح هر موکب ۲ نفر را به عنوان زائر خبرنگار معرفی می کند تا این افراد تصاویر و فیلم ها و گزارش های خود را برای معاونت فضای مجازی صدا و سیمای اصفهان ارسال کنند.

در این نشست محمدرضا قنبری سخنگوی ستاد اربعین حسینی استان اصفهان با بیان اینکه امسال رشد ۳۰۰ درصدی شرکت‌کنندگان در همایش بزرگ پیاده‌روی اربعین حسینی از این استان پیش‌بینی می‌شود، گفت: پیاده روی اربعین حسینی جلوه اقتدار شیعیان جهان است و لازم است تعامل دو سویه فرهنگی صورت پذیرد.

مدیر سایت امتیاز به خبر :