جمعه 10 فروردین 1403
EN

نگارخانه

مشاهده خبر

همدلی و اعتماد میان حوزه اجرایی و فرهنگی مهمترین عامل نیل به اهداف والای حج و زیارت

همدلی و اعتماد میان حوزه اجرایی و فرهنگی مهمترین عامل نیل به اهداف والای حج و زیارت
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت : مهمترین الزام برای نیل به  اهداف والا ی حج و زیارت، همدلی و اعتماد میان حوزه اجرایی و فرهنگی است که خوشبختانه در دوره مدیریت آقای مهندس اوحدی کاملاً برقرار است که باید فرصت این سطح تعامل مثبت و تفاهم را غنیمت شماریم و آنرا تقویت کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت ، حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر در همایش دو روزه کارشناسی حج و زیارت که با هدف بررسی وضعیت پیشرفت برنامه های حوزه حج و زیارت پیش از ظهر روز چهار شنبه 28 خرداد در مشهد الرضا برگزار شد، گفت: حاصل این جلسات، چاره اندیشی برای رفع کاستی ها و تلاش برای دستیابی به منابع عظیم حج و نگاهی به اهداف ترسیم شده در راستای تحقق انتظارات رهبری نظام و مردم عزیز و باز تعریف برنامه های مورد نظر باشد.

وی اضافه کرد: مهمترین الزام برای نیل به این اهداف والا، همدلی و اعتماد میان حوزه اجرایی و فرهنگی حج و زیارت می باشد که خوشبختانه در دوره مدیریت آقای مهندس اوحدی کاملاً برقرار است که باید فرصت این سطح تعامل مثبت و تفاهم را غنیمت شماریم و آنرا تقویت کنیم.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت افزود: پشتوانه این تفاهم بدنه کارشناسی مسلط و مجرب است که نظرات گوناگون را می شنود و از بهترین آنها تبعیت می نماید.

وی تأکید کرد: مردم ما را دیگر روشهای سنتی قانع نمی کند و باید به فکر ارتقای خدمات باشیم. برای نمونه افزایش تأمین اقلام تدارکاتی زائران از داخل کشور جداً مورد نظر خواهد بود و در یک نگاه عمیق تر همه این خدمات بایستی از جنبه تحول معنوی و روحی زائران نگریسته شود.

اهمیت توجیه و آموزش و اطلاع رسانی صحیح به زائران اعزامی موضوع مهم دیگری بود که نماینده محترم ولی فقیه به آن پرداخت و از کارگزاران و دست اندرکاران مرنبط با زائران خواست تا محدودیت های سفر و تنگناهای برنامه ریزی و اجرا را برای مردم توضیح دهند.

وی تأثیر مسائل سیاسی و اجتماعی و عقیدتی بر خدمات کشورهای میزبان به زائران را تشریح کرد و خواستار پایبندی مجریان به دستورالعمل ها شد.

حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر سطح بندی روحانیون متناسب با اقشار مختلف هر کاروان و حضور بیشتر روحانیون فعال ، با نشاط، جوان و فاضل به چرخه روحانیت را در راستای نیروسازی دانست و از جدیت بعثه مقام معظم رهبری نسبت به آموزش مجازی و میدانی و توجه به آموزش زبان عربی یاد کرد.

وی از اینکه به همت آقای مهندس اوحدی امسال در تقویم اجرایی حج تمتع چهار ماه زودتر از هرسال کاروان ها اعلام و تکمیل گردید و فرصت خوبی برای ارائه آموزش ها فراهم آمد، تقدیر کرد.

وی در ادامه دو مرحله ای شدن پرداخت هزینه حج امسال را یک اقدام سازنده و مفید توصیف کرد که باعث رضایت مندی مردم شده است ، همچنین ایده شناور شدن نرخ سفر عتبات را که سازمان حج و زیارت دنبال می کند یک فکر مثبت و ارزنده خواند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت اظهار داشت: قطعاً ظرف سه سال آینده با توجه به آرامش خوبی که در حوزه مدیریت حج حاکم است و هماهنگی کامل بین بخش فرهنگ یو اجرا بدون تداخل در کار یکدیگر برقرار است، کارهای مهمی به ثمر خواهد نشست.

وی بیان کرد: بحمدالله تیم آقای اوحدی جرأت و جسارت ورود به کارهای جدید را دارند و از این منظر منافع زیادی برای مردم و زائران خواهند داشت.

مدیر سایت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.