پنجشنبه 09 فروردین 1403
EN

نگارخانه

مشاهده خبر

خريد با ريال ايراني به سود فروشندگان و به زيان زائران

خريد با ريال ايراني به سود فروشندگان و به زيان زائران
داد و ستد با پول رايج ايران در فروشگاه‌هاي مكه رواج قابل توجهي يافته است و بسياري از فروشگاه‌هاي شهر مكه نسبت به دريافت واحد پول ايران (ريال ايران) به جاي ريال سعودي و يا دلار اقدام مي‌كنند اما محاسبات نشان مي‌دهد كه اين اقدام به سود فروشندگان عربستان و به زيان زايران ايراني است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت به نقل از سایت حج ، در حال حاضر در صرافي‌ها و يا بعضا فروشگاه‌هاي شهر مكه، هر ۱۰۰ دلار آمريكا با ۳۷۵ ريال سعودي معاوضه مي‌شود كه بامحاسبه نرخ كنوني ارز در بازارايران، هر ريال سعودي حدود ۸۵۵ تومان ارزش دارد.

اين درحالي است كه فروشندگان سعودي، هر يكهزار تومان ايران را برابر با يك ريال سعودي معاوضه مي‌كنند و داد و ستد با پول ايران در فروشگاههاي عربستان به زيان زوار خواهد بود.

بررسي‌هاي اماري نشان مي‌دهد زايراني كه به جاي دادن ريال سعودي و يا دلار آمريكا از پول كشورمان استفاده مي‌كنند، بهاي بيشتري بابت كالاها مي‌پردازند و اين قطعا مقرون به صرفه نخواهد بود.

به عنوان مثال براي خريد كالايي كه ۳۵ ريال سعودي قيمت دارد، فروشندگان از خريداران ايراني طلب ۳۵ هزار تومان مي‌كنند درحاليكه قيمت كالاي ۳۵ ريالي سعودي (درصورت تبديل دلار به ريال سعودي) حدود ۳۰ هزار تومان ايران ارزش دارد.

لذا به هموطنان ايراني كه قصد سفر به عربستان سعودي و احتمالا خريد سوغاتي براي بستگان واشنايان خويش دارند توصيه مي‌شود، در دادوستدها از پول ايراني استفاده نكنند.

همچنين به زوار ايراني توصيه مي‌شود كه براي تبديل نرخ ارز، حتما در صرافي‌ها اقدام به تسعير نمايند تا گرفتار دلالان ارز كه در اطراف فروشگاههاي شهر مكه با نرخ‌هاي متغير و متفاوت، پرسه مي‌زنند، نشوند.
مدیر سایت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.