ﺳﻪشنبه 04 اردیبهشت 1403
EN

نگارخانه

مشاهده خبر

سازمان حج و زیارت اعلام کرد؛ آغاز پیش ثبت نام عتبات 1400

سازمان حج و زیارت اعلام کرد؛ آغاز پیش ثبت نام عتبات 1400
سازمان حج و زیارت در اطلاعیه ای آغاز پیش ثبت نام عتبات 1400 را برای متقاضیان اعلام کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان حج و زیارت؛ متن کامل اطلاعیه پیش ثبت نام عتبات عالیات به شرح ذیل می باشد:

بسمه تعالی
با توجه به لغو روادید سفرهای هوایی بین ایران و عراق و با عنایت به موافقت ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، سازمان حج و زيارت در جهت ايجاد رفاه و سهولت بيشتر و بمنظور ایجاد آمادگی های لازم برای تشرف زائران به سفر زيارتي عتبات مقدسه عراق، اقدام به ایجاد سامانه پيش ثبت‌نام اینترنتی عتبات عالیات نموده است.
متقاضيان محترم تشرف به عتبات عاليات در دوره ۲۳/۸/۱۴۰۰ لغایت ۳۰/۱۰/۱۴۰۰ می توانند با تكميل فرم مربوطه در سايت (http://atabat.haj.ir) براي خود وهمراهانشان پيش ثبت‌نام نمايند.
شروع پیش ثبت نام از ساعت 14 روز سه شنبه 04/08/1400 خواهد بود.

تذکرات مهم:
1- پیش ثبت نام به صورت انفرادی و گروهی میسر می باشد، افرادی که متقاصی اعزام با هم هستند در یک گروه ثبت نام می نمایند مانند اعضای یک خانواده، در اینصورت هر گروه از يك سرگروه و افراد زیر گروه وی (همراهان) تشكيل مي‌شود كه لازم است مشخصات كامل سرگروه و اطلاعات اولیه همراهان (کد ملی، نام و نام خانوادگی، شماره شناسنامه، تاریخ تولد) به صورت صحیح در فرم پيش ثبت‌نام سايت درج گردد.
2- هر نفر فقط یکبار و در يك گروه می تواند (بعنوان سرگروه يا همراه) پيش ثبت‌نام نمايد و چنانچه به هر دلیلی هر یک از افراد پیش ثبت نام شده (سرگروه یا همراهان) پس از ثبت نام و دریافت کد رهگیری، خواستار ثبت نام با گروه جدید یا جابجائی اسامی گروه خود باشد می تواند نسبت به ثبت نام مجدد اقدام و کد رهگیری جدید دریافت نماید که در این صورت اطلاعات ثبت نامی در گروه قبلی حذف خواهد شد.
3- كدملي و مشخصات كلي متقاضیان تشرف با اطلاعات سازمان ثبت احوال تطبیق و در صورت مغايرت، امکان ادامه فرایند وجود ندارد، لذا در ثبت كد ملي دقت مضاعف به عمل آید.
4- باتوجه به اطلاع رسانی های مرتبط با پیش ثبت نام از طریق سیستم ارسال پیام کوتاه، ثبت شماره تلفن همراه سرگروه (يا يكي از نزديكان وی) در فرم پيش ثبت‌نام الزامی است.
5- تاريخ تولد افراد بايد به صورت كامل شامل روز، ماه و سال (بصورت چهار رقمي) در فرم درج شود.
6- كدملي همه افراد ده رقمي بوده و بايد كليه ارقام (صفرهاي سمت چپ) آن بطور كامل در فرم ثبت شود.
7- پس از قطعي نمودن پيش ثبت‌نام، سیستم یک شماره رهگيري به گروه تخصيص می دهد كه اين شماره را يادداشت نموده و براي پیگیری های بعدی نزد خود نگهداري خواهید فرمود.
8- بر اساس مصوبه ستاد مدیریت بیماری کرونا داشتن کارت واکسیناسیون و نتیجه منفی آزمایش PCR برای 72 ساعت قبل از پرواز الزامی است.
در خصوص مدت اقامت زائران و بسته های سفر زیارتی عتبات قابل ذکر است که برنامه ریزی های لازم برای تمام کسانی که تمایل دارند از بسته های متنوع سفر استفاده کنند، صورت می گیرد.
 

مدیر سایت امتیاز به خبر :