پنجشنبه 06 اردیبهشت 1403
EN

نگارخانه

مشاهده خبر

آخرین گروه زائران ایرانی ششم تیر ماه وارد مدینه می شود

آخرین گروه زائران ایرانی ششم تیر ماه وارد مدینه می شود

مسوول ستاد عمره مدینه منوره گفت: براساس جدول برنامه ریزی شده از سوی ستاد عملیات عمره، آخرین گروه زائران ایرانی ششم تیر ماه وارد مدینه منوره خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت، «مهدی حضوری» درباره آخرین وضعیت ایرانیان عمره گزار افزود: این زائران پس از 21 روز اقامت در سرزمین وحی به ایران اسلامی باز خواهند گشت که با خروج این گروه از زائران پرونده عملیات عمره نیز بسته خواهد شد.

وی تعداد کاروان های ورودی در اول تیر را 32 و زائران آنها را چهار هزار و 414 نفر اعلام کرد و ادامه داد: با توجه به اینکه در تقویم سعودی، شعبان 29 روزه است، شنبه هفتم تیر ماه اولین روز ماه رمضان در عربستان خواهد بود.

حضوری از کاهش کاروان های خروجی از مدینه، از ابتدای هفته جاری خبر داد و گفت: که تعداد آنها به 11 کاروان رسیده است.

مسوول ستاد عمره مدینه منوره درباره روند توقف فعالیت هتل ها در این شهر نیز گفت: چهارم تیر ماه هفت هتل بسته می شوند و تعداد زائران مستقر در مدینه به 15 هزار و 324 نفر کاهش می یابد و در روز پنجم، چهار هتل فعالیت شان متوقف می شود و تعداد زائران به 13 هزار و 587 نفر می رسد و از ششم تا یازدهم هیچ ورودی و خروجی به مدینه نخواهیم داشت.

وی توضیح داد که این روند با بسته شدن یک هتل در روز یازدهم، 10 هتل در روز سیزدهم، هشت هتل در چهاردهم و نهایتا 18 هتل در پانزدهم تیر ماه ادامه خواهد داشت و منوط به برقراری منظم پروازها و ورود کاروان ها پیش از طلوع آفتاب است، همچنین در 16 تیر ماه، ستاد عمره مدینه منوره به کار خود پایان خواهد داد.

حضوری به تمهیدات گسترده برای ماه مبارک رمضان اشاره کرد و توضیح داد: آماده سازی ظروف برای سرو غذا، اضافه کردن صندلی در رستوران ها و افزایش دفعات نظافت اتاق ها در هتل ها و تنظیم برنامه غذایی متنوع، استفاده از میوه های فصل نظیر هندوانه، تهیه شیرینی هایی نظیر زولبیا از جمله این اقدامات هستند.

وی به برنامه خروج عوامل ثابت از هتل ها به میزان کاهش زائران نیز اشاره کرد و از برنامه ریزی ویژه ستاد برای زائران اهل سنت خبر داد و گفت: به دلیل اینکه برادران اهل سنت در نماز تراویح شرک می کنند، برنامه هتل های محل اقامت آنها به گونه ای طراحی شده که پذیرانی آنها به صورت کامل و مناسب انجام شود.

عملیات عمره 92 - 93 با پرواز نخستین گروه زائران تهرانی از فرودگاه بین المللی مهر آباد از 26 آذر سال گذشته آغاز شد.
مدیر سایت امتیاز به خبر :