ﺳﻪشنبه 04 اردیبهشت 1403
EN

نگارخانه

مشاهده خبر

جلسه ستاد اربعین استان اصفهان برگزار شد

 جلسه ستاد اربعین استان اصفهان برگزار شد

سرپرست حج و زیارت استان اصفهان از ثبت نام بیش از ۷۸ هزار نفر از زائران حسینی استان در سامانه سماح خبر داد و گفت: بیش‌ترین ثبت‌نام‌ها به ترتیب مربوط به اصفهان، خمینی‌شهر، نجف‌آباد و شهرضا است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج ، سید رضا مرتضوی، استاندار اصفهان در جلسه ستاد اربعین حسینی استان که در محل استانداری برگزار شد، لزوم حضور اعضای کمیته‌های این ستاد در سفر اربعین برای ارائه خدمات مستمر در موکب‌ها را یادآور شد.

 

وی خواستار فعال شدن برخی ظرفیت‌های استان از هم اکنون شد و بر ارائه آموزش‌ به زائران و موکب‌داران در قالب فیلم‌ تاکید کرد.

 

وی گفت: راه رفع برخی گره‌های فرهنگی‌ در مناسبت‌هایی مانند اربعین است لذا افراد، با نگاهی فراتر از مسؤولیت سازمانی به این موضوع نگاه کنند.

 

مرتضوی پیرامون فواصل زمانی میان جلسات کمیته‌های ستاد اربعین گفت: از قبل کمیته‌های متعدد مشخص شده است و جلسات کمیته‌ها با فاصله زمانی کم‌تر برگزار شود.

 

در این جلسه حجت الاسلام والمسلمین مهدی گرجی مسئول کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین استان گزارشی از فعالیت این کمیته در سالهای گذشته بیان و به فعالیتهای در نظر گرفته شده برای اربعین امسال اشاره کرد.

 

در ادامه جعفر عسگری، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات اصفهان اظهار داشت: از اردیبهشت ماه ثبت‌نام موکب‌ها آغاز شد که بر اساس آمار حدود ۱۳٠ موکب ثبت نام کردند که ۷۶ موکب در کربلا، ۷ موکب در نجف، ۲ موکب در کاظمین، ۱ موکب در سامرا، ۱۹ موکب در مسیر نجف-کربلا، ۹ موکب در مهران، ۳ موکب در شلمچه، یک موکب در چذابه، یک موکب در میرجاوه، یک موکب در اصفهان و یک موکب در شوش مستقر خواهند شد و از این تعداد، برای ۸۵ مورد پروانه صادر شده و تا دو هفته آینده تعداد آن‌ها تکمیل خواهد شد.

 

در ادامه این جلسه صادقی مدیر حج و زیارت استان اصفهان با بیان اینکه  از ۱٠ تیر پیش ثبت‌نام زائران اربعین در سامانه سماح آغاز شده و تا ۱۷ مرداد ادامه خواهد داشت، اظهار داشت: تا صبح امروز از استان اصفهان ۷۸ هزار و ۶۳۱ نفر در این سامانه ثبت‌نام کرده اند و بیش‌ترین ثبت‌نام‌ها به ترتیب مربوط به اصفهان، خمینی‌شهر، نجف‌آباد و شهرضا است.

 

 
مدیر سایت امتیاز به خبر :