پنجشنبه 20 اردیبهشت 1403
EN

حج تمتع

مشاهده خبر

آسیب های حج در نشست روحانیون حج اصفهان

آسیب های حج در نشست روحانیون حج اصفهان
با حضور سرپرست حجاج ایرانی بررسی شد؛

آسیب های حج در نشست روحانیون حج اصفهان

در نشست روحانیون حج اصفهان آسیب های حج 1401 با حضور نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت بررسی شد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، همایش بررسی حج 1401 و آسیب ها و راهکارهای رفع آن با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب سرپرست حجاج ایرانی و جمعی از روحانیون و مدیران حج امسال به همت دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در اصفهان برگزار شد.

 

در این همایش حجت الاسلام والمسلمین نواب در سخنانی بررسی آسیب های حج و بیان راهکارهای رفع آن در جهت اصلاح برنامه ها را ضروری دانست و این مسئولیت را برای روحانیون، مدیران و دست اندرکاران حج بسیار مهم و حساس عنوان کرد.

 

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به فعالیتهای انجام شده در حج 1401 و همچنین حج آینده ، شرط جدید عربستان را پذیرش فقط 25 درصد زائرین بالای 65 سال بیان کرد و این شرایط را نسبت به سال گذشته کمی بهتر دانست.

 

سرپرست حجاج ایرانی در ادامه به اتفاقات و حوادث اخیر اشاره کرد و با استناد به آیه شریفه قرآن که می فرماید نزاع نکنید که این باعث از بین رفتن آبروی شما میشود، دوری از اغتشاشات را موجب بالا رفتن اعتبار ایران اسلامی در بین کشورها خواند.

 

وی رجوع به خدا و رسول خدا و اولی الامر را راه دوری از گمراهی عنوان و با اشاره به آیات قرآن بر لزوم دوری از دوست و رفیق نا اهل تاکید کرد و در شرایط امروز دوست و رفیق نا اهل را شبکه های ماهواره ای و معاند دانست و از خداوند بازگشت افراد فریب خورده را به جمع امت همیشه در صحنه و مبارز با توطئه‌های استکبار جهانی خواستار گردید.

 

درابتدای این همایش حجت الاسلام مهدی گرجی مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در اصفهان در مورد فعالیتهای فرهنگی این دفتر در حج سال گذشته گزارشی بیان کرد.

 

 
مدیر سایت امتیاز به خبر :