شنبه 08 اردیبهشت 1403
EN

نگارخانه

مشاهده خبر

هشدار بسیار مهم به خریداران و فروشندگان اسناد حج مراقب دلالان و کلاهبرداران باشید.

هشدار بسیار مهم به خریداران و فروشندگان اسناد حج مراقب دلالان و کلاهبرداران باشید.

هشدار بسیار مهم به خریداران و فروشندگان اسناد حج🚫مراقب دلالان و کلاهبرداران باشید.

دانستنیها در مورد انتقال فیش حج تمتع

 نقل و انتقال فیش‌های حج در سامانه‌ واگذاری اولویت تشرف به آدرس https://tasharof.haj.ir که از سوی سازمان حج و زیارت ایجاد شده است، انجام می‌شود و آن دسته از افرادی که دارای سند ثبت نامی حج تمتع بوده و قصد واگذاری سند خود را دارند می‌توانند با ثبت نام در این سامانه نسبت به نقل و انتقال فیش‌های خود اقدام کنند.

 همچنین افرادی که قصد تهیه سند حج تمتع را دارند نیز می‌توانند با مراجعه به سامانه تشرف و ثبت اطلاعات خود، تهیه سند مورد نیاز خود را پیگیری نمایند

 سازمان حج و زیارت هیچ دخل و تصرفی در قیمت فیش حج تمتع ندارد و خرید و فروش به صورت توافقی میان طرفین انتقال(صاحب سند و متقاضی خرید)انجام می‌شود و سازمان حج و زیارت تنها پل ارتباطی بین واگذارکننده و خریدار سند هست.

 سپرده اسناد حج تمتع در بانک،مبلغ ده میلیون ریال و عمره مفرده پنج یا هشت میلیون ریال بعلاوه سود بانکی آن می‌باشد و قیمت امتیاز این اسناد بر اساس توافق خریدار و فروشنده می‌باشد.

برخی از افراد به علت نبود استطاعت جسمی یا مالی امکان اعزام ندارند و می‌خواهند سهمیه خود را واگذار کنند؛ بنابراین سازمان حج امر با طراحی سامانه مذکور واگذاری را برای آن‌ها تسهیل می‌کند. متقاضیان بعد از ثبت اطلاعات خود در سامانه با تأیید مدارک به یک دفتر زیارتی مراجعه می‌کنند و کارهای نقل و انتقال فیش خود را انجام می‌دهند.

 مبلغ حق الزحمه دفتر/شرکت زیارتی بابت انجام امور مربوط به نقل و انتقال اسناد حج تمتع از انتقال دهنده و انتقال گیرنده هر نفر مبلغ ۲۵۰ هزار تومان و برای انجام امور نقل و انتقال اسناد عمره هر نفر مبلغ ۱۵۰ هزار تومان می باشد.

 از واگذارکنندگان فیش‌ها درخواست می شود که به افراد واسطه گر و دلال اطمینان نکنند چراکه آن‌ها ممکن است مبالغ هنگفتی درخواست و سوءاستفاده کنند.

خریدار و فروشنده صرفاً به این سامانه مراجعه کنند و به قیمت‌هایی که دلال‌ها می‌دهند توجه نکنند، چرا که فقط باعث افزایش قیمت خواهد شد.

توجه داشته باشید که تمامی امور نقل و انتقال اسناد حج و عمره، باید به تایید سازمان حج و زیارت برسند.لذا انجام اقداماتی چون وکالت محضری و ... کافی نبوده و مورد تایید سازمان حج و زیارت نمی باشد.

 دقت داشته باشید که در تمام مراحل خرید و یا فروش فیش حج، حضور طرفین نقل و انتقال در دفتر زیارتی الزامی است.

توجه داشته باشید که دلالان و کلاه‌برداران با ترفندهای خود می‌توانند باعث اغوا و فریب شما شوند.

کلاه‌برداران عادت کرده‌اند فیش‌ها را با سوءاستفاده از بی‌اطلاعی افراد و به قیمت کمتر، از آن خود کنند و با قیمتی بسیار بیشتر به دیگران بفروشند.

از موارد دیگری که در میان کلاه‌برداری‌ها دیده شده است، وعده ثبت نام فیش حج بوده است، در حال حاضر هیچ فراخوان و ثبت نام جدیدی وجود ندارد.

 توجه داشته باشید که اگر فیش حج و زیارتی با مشخصات جعلی به دست شما رسیده باشد و در دام این کلاه‌برداران افتاده باشید، ارزش آن فیش کاملاً از بین می‌رود و غیرقابل استفاده می‌شود. در نتیجه نام شما به لیست ودیعه گذاران وارد نمی‌شود.

در پایان اعلام میدارد فعالیت افراد فاقد مجوز زیارتی و دلالان مورد تایید سازمان حج و زیارت نبوده و تهیه سند حج تمتع و عمره از این افراد به هیچ عنوان توصیه نمیشود.

مدیر سایت امتیاز به خبر :