جمعه 10 فروردین 1403
EN

نگارخانه

مشاهده خبر

پرداختن به مقوله اقتصاد زیارت با توسعه زیرساختهای خدمات رفاهی زائران

پرداختن به مقوله اقتصاد زیارت با توسعه زیرساختهای خدمات رفاهی زائران

سعید اوحدی در همایش کارگزاران زیارتی استان سیستان و بلوچستان گفت: حضور مدیران و معاونان سازمان حج و زیارت در استانها با هدف شناسایی ظرفیتهای موجود در استان ها و بکارگیری آن در ارتقاء سطح خدمات به زائران  انجام می گیرد.

وی با بیان اینکه خدمت به زائران خانه خدا بزرگترین افتخار است از کارگزاران دفاتر حج و زیارت خواست در ارائه خدمت به حفظ اخلاق اسلامی توجه جدی داشته باشند.

رئیس سازمان حج و زیارت ادامه داد: با توجه به اعتقاد خاص اهل سنت به حضور در خانه خدا در ماه مبارک رمضان، در برنامه ریزیهای عمره سال آینده برای تشرف این عزیزان در ماه مبارک رمضان برنامه ریزی و چاره اندیشی خواهد شد.

اوحدی با  بیان اینکه پیش از این پرداختن به مقوله اقتصاد زیارت در سازمان حج و زیارت مغفول مانده بود عنوان کرد:  با مصوبه شورای هماهنگی بعثه مقام رهبری شرکتی تحت عنوان ˈتوسعه و عمران امید زائرˈ با رویکرد توسعه زیرساخت های خدماتی و رفاهی زائران به ثبت رسیده است.

وی ادامه داد: در روزهای پایانی سال گذشته جلسه ای با حضور بانکهای کشور تشکیل شد که طی آن شرکتی تحت عنوان "شرکت توسعه سرمایه گذاری مهر و ماه" با هدف مشارکت بانکهای کشور و بخش خصوصی در مسیر سرمایه گذاری برای توسعه زیرساختهای خدماتی زائران ایرانی در داخل و خارج از کشور به ثبت رسید.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اجرای ده پروژه در داخل و خارج کشور با هدف توسعه زیرساختهای رفاهی زائران در دستور کار این شرکت خواهد بود .

وی در خصوص اقدامات صورت گرفته در حوزه حج تمتع بیان کرد: امسال برای نخستین بار سازمان حج و زیارت وجوه پرداختی زائر را دو قسطی کرد که این اقدام رضایت زائران را در پی داشت.

  وی از پیاده سازی طرح انطباق در حج سالجاری خبر داد و گفت: در طرح انطباق با توجه به اینکه بیش از 50 درصد جمعیت کاروان حج و زیارت را بانوان تشکیل می دهند و پارسال نیز این گروه از زائران در بخش درمان با کمبود پزشک روبرو بودند، امسال اعزام پزشکان متخصص و فوق تخصص خانم به چهار برابر سال گذشته افزایش یافته و برای نخستین بار درمانگاههای شبانه روزی در مکه با مدیریت پزشکان زن راه اندازی شده است.

رییس سازمان حج و زیارت همچنین اظهارداشت: در اعزام عمره مفرده که این هفته آخرین کاروانهای آن به سرزمین وحی اعزام می شوند و تاکنون هیچ موردی از ابتلا به ویروس کرونا مشاهده نشده است.

وی ابراز خرسندی کرد: دولت عربستان اعلام کرده است توانسته انتشار ویروس کرونا در آن کشور را مهار کند.

وی در پایان گفت: همه ساله در ماه مبارک رمضان به دلیل تخصیص زمانی برای بازسازی و تعمیر هتلها و اقامت گاههای زائران در عراق اعزام زائران به عتبات به مدت یک ماه  متوقف می شود.
مدیر سایت امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.