شنبه 08 اردیبهشت 1403
EN

نگارخانه

مشاهده خبر

همایش تجلیل از مدیران اجرائی موکب داران اربعین حسینی استان اصفهان

همایش تجلیل از مدیران اجرائی موکب داران اربعین حسینی  استان اصفهان

همایش تجلیل از مدیران اجرائی موکب های استان اصفهان

همایش تجلیل از مدیران اجرائی موکب های استان اصفهان و کمیته‌های ستاد اربعین با حضور آیت‌الله سید یوسف طباطبائی‌نژاد امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان اصفهان در دانشگاه اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حج ، همایش تجلیل از مدیران اجرائی موکب های استان اصفهان و کمیته‌های ستاد اربعین به همت کمیته فرهنگی اربعین استان و همکاری ستاد بازسازی عتبات  با حضور آیت‌الله سید یوسف طباطبائی‌نژاد امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان اصفهان ، آیت الله مهدوی عضو خبرگان رهبری ، جان نثاری معاون امنیتی و سیاسی استانداری ، اژدری مدیر حج وزیارت استان ، مسئول سیاست گذاری ائمه جمعه ، مسئولین هلال احمر و برخی مسئولین اداری نظامی استان در دانشگاه اصفهان برگزار شد.

در این همایش نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان ضمن تشکر از برگزاری این همایش در سخنانی فضیلت خدمت به زائرین امام حسین (ع) را فضیلتی بسیار بزرگ و ارزشمند خواند و از موکب داران تجلیل نمود.

در ادامه آیت الله سید ابن الحسن مهدوی عضو خبرگان رهبری داشتن کربلا و امام حسین (ع) را لطف بزرگی دانست که خداوند به ما عطا کرده که ما برای سیر معنوی خود باید به آن تمسک جوئیم.قله های انسانیت در کربلاست به عنوان مثال صبر بی نهایت در کربلاست گذشت از مال و جان و همسر و فرزند در کربلا اتفاق افتاده و عالی ترین ارتباط با قرآن در شب عاشورا در کربلا محقق شده است.

عضوخبرگان رهبری گفت : اگر کسی به کربلا برود یک انسان کامل و مهدی گونه می شود و اگر در زندگی خود کربلا را پیاده کند عالی ترین ها را جمع کرده است و کسی که به کربلا برود خدا را درعرش زیارت کرده و به شما تبریک می گویم که در پیاده روی اربعین به زوار امام خدمت می کنید.

معاون سیاسی امنیتی استانداری در این همایش با بیان اینکه موکب‌های ما باید شبکه‌ای از مدافعان حریم ولایت و امامت باشند، اظهار کرد: موکب‌های اربعین باید از کم‌کردن تعداد خادمان فاصله بگیرند و بگذارند همه در این لیست خادمان امام حسین (ع) قرار بگیرند.

ایشان ادامه داد: با محدودکردن موکب‌ها مخالفیم و نباید ساختارهای متصل به اهل‌بیت(ع) را کم و عنوان‌ها را محدود کرد؛ البته باید به کیفیت بپردازیم و لذا نیاز است خود را قوی کنیم و شهرستان‌ها این خیر را تکثیر کنند.

جان‌نثاری عنوان کرد: موکب داران هم به کیفیت اقدامات فرهنگی بپردازند و حتماً مواکب روحانی مستقر و برنامه‌های فرهنگی مستمر داشته باشند و نمازهای جماعت برگزار کنند.

در ابتدای این همایش حجه الاسلام گرجی مسئول کمیته فرهنگی اربعین استان ضمن تشکر از برگزارکنندگان این همایش از موکب داران حاضر جهت خدمت به زائرین در پیاده روی اربعین تقدیرو تشکر نمود.

لازم به ذکر است در این همایش پرچم مقدس گنبد امام حسین (ع) و امام رضا (ع) با برگزاری برنامه معنوی در همایش به تبرک حاضرین رسید.

 

مدیر سایت امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط