جمعه 28 اردیبهشت 1403
EN

نگارخانه

مشاهده خبر

همایش متمرکز مدیران و عوامل اجرائی حج ۱۴۰۳

  • 09 اردیبهشت 1403
  • 17:27
  • حج تمتع
  • 0 دیدگاه
  • 131 بازدید
  • Article Rating
همایش متمرکز مدیران و عوامل اجرائی حج ۱۴۰۳

به گزارش روابط عمومی حج و زیارت استان اصفهان برگزاری همایش متمرکز مدیران و عوامل اجرائی حج ۱۴۰۳ امروز یکشنبه نهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در سالن لقمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار گردید. 

سخنرانی آقای شاه نظری مدیر محترم فرودگاه شهید بهشتی استان اصفهان 

✓در صورتی که زائرین در حدود دو ساعت معطل بشن در سالن ترانزیت پذیرایی می‌شوند.

✓اگر بیشتر از دو ساعت یعنی در حدود ۸ ۹ ساعت باشه اگر از اصفهان باشد به منازلشون برمیگردند و اگر از شهرستان ها باشند در سالن اجتماعات یا نمازخانه فرودگاه اسکان داده می‌شود.

✓حتماً زائران به صورت جمعی و با اتوبوس از محلی که کاروان تعیین می‌کنه منتقل بشن به فرودگاه و از آمدن مشایعت کنندگان و همینطور به صورت انفرادی جدا خودداری بشه.

✓حتماً مدیر و معاون کاروان قبل از اعضای کاروان اونجا حضور داشته باشند

✓حتماً معاون و مدیر کاروان آخرین شخصی باشه که از گیت فرودگاه عبور می‌کنه و مطمئن بشه همه زائرینش از گیت عبور کردن

✓ لطف کنند که با کامیونت ساک‌های زائرین رو منتقل کنند به فرودگاه و زمان تخلیه بار که پلیس فرودگاه اونجا هست حتماً مدیر یا معاون کاروان اونجا حضور داشته باشند.

✓کلیه سالن‌های فرودگاه از مسجد یا سالن‌های دیگه در موقع اقامه نماز در اختیار زائرین قرار می‌گیره که بتونن نمازشون رو در اول وقت اقامه کنند.

✓ اگر پکی به زائران به عنوان پذیرایی تحویل داده شد از زائران بخواهید که این پگ رو داخل سالن ترانزیت میل بفرمایند و از آوردن محتویات جعبه به داخل هواپیما یا به عربستان خودداری بشه تا مشکلی برای زائرین پیش نیاد و باعث حالا به نوعی تحمیل هزینه به ایران نشه.

✓حتماً به زائران ذکر بشه که به هیچ عنوان خوراکی‌ها خصوصاً آبمیوه میوه و یا غذاها را به داخل کشور نیارند چون احتمال از بین رفتن و خراب کردن وسایل شخصی خودشون و بقیه زائرها زیاد هست و ممکنه که کلیه محتویاتی که داخل چمدون و وسیله وساکشون هست از بین بره

✓قبل از پرواز دو یا سه روز قبل از پرواز حتماً به زائرین تذکر داده بشه که حتماً چک کنند که ممنوع الخروج نباشند چه بابت چک برگشتی چه بابت بحث‌های مالیاتی چون خیلی خیلی این مورد پیش اومده و باعث نگرانی حجاج می‌شه و ممکنه که باعث بشه زایر نمونه از کشور خارج بشه.

توصیه های پلیس فرودگاه

۱.آلبوم تصاویر زائران به صورت رنگی با قطعات عکس ۴ در ۶ جدید در زمان تحویل بار به پلیس اعلام بشه و در صورتی که آلبوم نباشه از تحویل بار خودداری می‌شه

۲.حتماً موقع تحویل بار، مدیر کاروان باید اونجا حضور داشته باشه 

۳. توسط سگ مواد باب کیف همه زائرین بررسی میشه

سخنرانی حجه الاسلام والمسلمین حاج آقا حسین اژدری مدیر حج و زیارت استان اصفهان

✓حقیقتاً دوستان مجموعه و بچه‌های فرودگاه دارند عاشقانه کار می‌کنند و نه عامرانه 

✓امروز بحث ویزا را در تمام کاروان‌ها به اتمام رسیده و هیچ نفری نیست که دیگه بحث ویزاش باقی مونده باشه

✓به این فکر کنید که از افراد جدید استفاده کنید چه در بحث مدیر چه در بحث معاون چه در بحث خدمه ممکنه کسی باشه که ۲۰ بار ۱۰ بار ۱۵ بار اومده باشه سعی کنید از افراد جدید هم استفاده کنید و این آموزه‌ها و این تجربه‌ها را به افراد جدید هم منتقل کنید، استفاده مکرر از افرادی که بارها مشرف شده کار اشتباهی است.

✓آقایون مدیران و معاونین اینجا خودتون رو مدیر ندونید، نوکر به معنای خدمه به معنای کسی که می‌خواهید به زائران خانه خدمت کنید بدونید که اگر خدا به شما این مدال خدمت رو داد همه چیز رو به شما داده است.

✓مرتب به یاد حضرت ولیعصر باشید و از ایشون طلب امداد کنید، اگر کارتون گره خورد متوسل به ایشان بشید.

✓✓✓ذکر روایتی که حضرت سجاد به عنوان یک خدمه از مدینه تا مکه به عنوان یک خدمه، کمک زائرین خانه خدا می‌کردند،( روحی له الفدا)

✓مدیران محترم بحث زیارت عتبات عالیات را جدی بگیرند اینطور نباشه که امسال برن برای سفر حج و تا سال آینده مراجعه نکنند، حتماً باید برای بحث عتبات هم مدیران کاروان‌ها مراجعه کنند...

✓بحث امداد حج و امداد منا و عرفات به عهده حج استان اصفهان است. باید از هر کارمان دو نفر نیروی جوان معرفی بشه که بتونن در ایام تشریق کمک حجاج کنند و بتونن در فواصل زمانی مناسب شیفت بدهند.

✓در تمام مدت و ایام حج این مطلب رو خاطرتون باشه که ما همه سفیران و پیام آوران نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستیم. ما همه شیعه هستیم و همه آبروی امیرالمومنین هستیم آبروی ائمه هستیم حرکت ما، راه رفتن ما، نگاه ما همه و همه زیر نظر هست....

ما شیعه جعفری هستیم، مصداق کونو لنا زینا باشید، خودتون، زائرین، عوامل همه و همه زینت باشید.

✓سعی کنید از برنامه‌های تکراری جلوگیری کنید ابداعات خوب داشته باشید و مراسم را تکریم کنید.

✓حتماً قانون مدار باشید دقیق و وقت شناس باشید سر وقت کار را انجام بدید نه زودتر نه دیرتر...‌

مدیر سایت امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط