یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
EN

حج تمتع

مشاهده خبر

گیت الکترونیک در ورودی های مسجدالحرام نصب می شود

گیت الکترونیک در ورودی های مسجدالحرام نصب می شود
فرمانده پلیس مکه مکرمه و فرمانده یگان امنیتی عمره، از نصب گیت های الکترونیک در مسجدالحرام برای بازرسی و جلوگیری از ورود اشیای تیز و برنده خبر داد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت به نقل از سایت حج ، «عبدالعزیز بن عثمان الصولی» گفت: زمانیکه جمعیت زائران به اوج می رسد، بازرسی کاری دشوار است، زیرا سبب مانع تراشی در برابر حرکت جمعیت عظیم زائران و اخلال در این زمینه می شود.

وی افزود: حادثه چاقو خوردن یکی از نیروهای امنیتی در مسجدالحرام که اخیرا رخ داد، ناگهانی و اتفاقی بوده است، این حادثه درس عبرتی به شمار می رود که نیروهای امنیتی می توانند از آن در صحنه میدانی استفاده کنند و امور را به دقت زیر نظر داشته و بدترین شرایط را هم پیش بینی کنند.

الصولی درباره امکان نصب گیت های الکترونیک در ورودی های مسجدالحرام برای بازرسی و نشان دادن ادوات سخت و برنده یا سلاح و جلوگیری از ورود آن نیز افزود: نیروهای امنیتی در خدمت امنیت زائران و مردم هستند و تمام تلاش خود را به کار می گیرند.

این مقام امنیتی گفت: تجهیز نیروهای امنیتی به باتوم الکترونیک ممکن است نتایج منفی بویژه در خصوص زائرانی که از بیماری های قلبی رنج می برند، داشته باشد و یا منجر به بروز مشکلات یا مرگ شود و نیروهای امنیتی بر ایجاد توازن و تعادلی تکیه می کنند که سلامت شخص و نیروی امنیتی را با همدیگر تضمین کند.

وی درباره طرح امنیتی ماه مبارک رمضان افزود: گزارش های میدانی نشان می دهد که اوضاع به بهترین شکل پیش می رود و طرح های امنیتی که از 25 شعبان آغاز شده به خوبی در حال اجراست و همه نیروهای امنیتی اعم از افسر و غیره برای ارائه بهترین خدمات به زائران و نمازگزاران در مکان های خود مستقرند و طرح های تهیه شده تمام شرایط را در نظر گرفته است.
مدیر سایت امتیاز به خبر :