جمعه 10 فروردین 1403
EN

نگارخانه

مشاهده خبر

تدابیر جدید برای تامین ارز زائران خانه خدا

تدابیر جدید برای تامین ارز زائران خانه خدا
رئیس سازمان حج و زیارت از تدابیر جدید برای تامین ارز زائران خانه خدا خبر داد و گفت: 500 میلیون دلار ارز بابت هزینه های ارزی زائران آزاد از «بانک اسلامی توسعه» آزاد شده است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت ، سعید اوحدی روز گذشته در آیین تودیع و معارفه مدیر حج و زیارت استان آذربایجان شرقی گفت: با توجه نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان «سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» کارگروهی در این خصوص در سازمان حج و زیارت تشکیل شد تا راهکارهای اجرای این شعار راهبردی در حوزه حج وزیارت تبیین شود.

وی افزود: یکی از دستاوردهای تشکیل این کارگروه را برنامه ریزی برای سفرهای استانی بود تا بدین طریق از ظرفیت های موجود در استان های کشور در راستای بهبود و ارتقای سطح خدمات رسانی به حجاج و زائران بهره مند شده و از نزدیک در جریان امور و مشکلات کارگزاران زیارتی قرار بگیریم.

رئیس سازمان حج و زیارت به پایان عملیات عمره اشاره کرد و گفت: در عملیات عمره 93-92 با افزایش 65 درصدی اعزام ها نسبت به عمره گذشته 807 هزار زائر ایرانی به سرزمین وحی اعزام شدند و در شرایطی که کشور با مشکلات ارزی مواجه بود، همکاری دولت محترم و بانک مرکزی کشورمان در تأمین ارز زائران عمره قابل تقدیر بود.

معاون وزیر فرهنگ ارشاد اسلامی با اشاره به سفر اخیر به عربستان که با همراهی مسئولین بانک مرکزی کشورمان انجام گرفت، گفت: با پیگیری های انجام شده 500 میلیون دلار بابت هزینه های ارزی زائران از «بانک اسلامی توسعه» اخذ شده و بدین ترتیب مشکل ارزی  زائران ایرانی در حج و عمره  برای مدت یک سال مرتفع خواهد شد.

وی در خاتمه جنایات رژیم صهیونیستی در کشتار مردم بی پناه غزه را محکوم کرد و از  مردم خواست با حضور پرشور در راهپیمایی روز جهانی قدس حمایت خود از ملت مظلوم فلسطین و مردم مسلمان غزه را اعلام دارند.
مدیر سایت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.