چهارشنبه 29 فروردین 1403
EN

نگارخانه

مشاهده خبر

شرايط سازمان حج براي انتقال پرواز حجاج به فرودگاه امام(ره) اعلام شد

  • 02 شهریور 1393
  • 09:00
  • حج تمتع
  • 0 دیدگاه
  • 1046 بازدید
  • Article Rating
شرايط سازمان حج براي انتقال پرواز حجاج به فرودگاه امام(ره) اعلام شد

رییس سازمان حج و زیارت ملاحظات این سازمان برای انتقال پروازهای حج 93 از فرودگاه مهرآباد تهران به فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) را اعلام کرد.

ˈسعید اوحدیˈ در این باره اظهار داشت: سالن فرودگاه امام خمینی (ره) نمی تواند به طور همزمان پاسخگوی حجم سنگین زائران حج تمتع و مسافران عادی باشد بنابر این باید سالن خروج زائران حج جدا باشد.

رییس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه پارکینک زائران حج تمتع برای ورود به فرودگاه باید مجزا باشد، افزود: زائران حج با اتوبوس وارد فرودگاه می شوند و در شرایط فعلی ورودی ترمینال های مسافری فرودگاه امام (ره) جوابگوی توقف همزمان 12 تا 15 اتوبوس نیست.

اوحدی توضیح داد: انجام یک پرواز با ظرفیت 480 نفر، معادل 12 اتوبوس است و باید این تعداد اتوبوس به طور همزمان وارد فرودگاه شوند در حالی که با شرایط فعلی اگر سه اتوبوس وارد فرودگاه شود، ترافیک سنگینی ایجاد خواهد شد.

رییس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه حضور وابستگان زائران در هنگام رفت و برگشت، ترافیک زیادی را ایجاد می کند، گفت: بنابر این باید دسترسی ورود زائر به فرودگاه و سالن های ورودی و خروجی جداگانه ای برای حجاج تعریف شود.

اوحدی ادامه داد: البته وضعیت بار زائر نیز باید روشن شود که هنوز کاملا روشن نشده است.

رییس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه اصل تامین رفاه و آسایش زائران است، گفت: سال گذشته نیز شرکت فرودگاه های کشور قول داده بود پروازها به فرودگاه امام خمینی (ره) منتقل شود اما به دلیل اینکه ملاحظات مورد نظر سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری فراهم نشد، یک هفته قبل از آغاز اعزام، پروازها از مهرآباد انجام شد.

اوحدی ادامه داد: امسال نیز ملاحظاتی وجود داشت که در همین ارتباطات کارگروهی متشکل از کارشناسان سازمان حج و زیارت، بعثه مقام معظم رهبری و شرکت فرودگاه های کشور بازدید میدانی از فرودگاه امام (ره) داشتند.

رییس سازمان حج و زیارت اضافه کرد: اگر ملاحظات اعلام شده توسط شرکت فرودگاه های کشور اعمال شود، به طور قطع پروازهای حج از فرودگاه امام (ره) انجام می شود و در غیر این صورت، پروازها از فرودگاه مهرآباد انجام خواهد شد.

به گفته اوحدی مهلتی که سازمان حج و زیارت به شرکت فرودگاه های کشور برای اعمال ملاحظات مد نظر این سازمان داده، هفته جاری پایان می یابد و اواخر هفته جاری آخرین گزارش شرکت فرودگاه ها در خصوص این موضوع ارایه می شود.

وی تاکید کرد: البته سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری امیدوار هستند تا شرکت فرودگاه ها نسبت به اجرای ملاحظات و تمهیدات به منظور تامین رفاه زائران در فرودگاه امام (ره) اقدام کند تا پروازها از این فرودگاه انجام شود.

ˈحسن سرخوشˈ مدیر کل برنامه ریزی سازمان حج و زیارت نیز پیشتر درباره انجام پروازهای حجاج از فرودگاه امام خمینی (ره) گفته بود: در این زمینه جلسات متعدد کارشناسی برگزار شده و هم اکنون نیز هیاتی از سامان حج و زیارت در فرودگاه امام حضور دارند و روند اجرایی پروازها و آماده شدن آنها را پیگیری می کنند.

وی افزود: از ایستگاه پروازی تهران در فرودگاه امام خمینی (ره) زائران شش استان، قم، لرستان، سمنان، البرز، قزوین و خود تهران به عربستان اعزام خواهند شد و باید برنامه ریزی زائران تهرانی به صورتی انجام شود که بدرقه آنها در داخل شهر صورت گیرد.

وی مشایعت کنندگان حجاج را به حاضر نشدن در فرودگاه امام خمینی (ره) توصیه کرد و گفت: جایی برای بدرقه در فرودگاه امام خمینی (ره) تدارک دیده نشده است تا مراجعه زیادی به این فرودگاه انجام نشود.

سرخوش خاطر نشان کرد: براساس تفاهمات صورت گرفته و طی دستورالعملی که به استانها از جمله تهران ارسال شده است مشایعت و بدرقه زائران تهرانی از داخل شهر صورت می گیرد.
مدیر سایت امتیاز به خبر :