جمعه 10 فروردین 1403
EN

نگارخانه

مشاهده خبر

برنامه ریزی برای ساماندهی زائران اربعین حسینی(ع)

برنامه ریزی برای ساماندهی زائران اربعین حسینی(ع)

«ستاد دائمی اربعین» در راستای برنامه ریزی برای ساماندهی اعزام زائران به عتبات در ایام اربعین حسنیی(ع) بعد از ظهر امروز تشکیل جلسه داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت، «ستاد دائمی اربعین» بعد از ظهر امروز با هدف برنامه ربزی برای ساماندهی اعزام زائران عتبات در ایام اربعین حسینی(ع) با حضور نمایندگان دستگاه های همکار در امر اعزام زائران به عتبات تشکیل جلسه داد.

بر اساس این گزارش، سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت در این جلسه در رابطه با اقدامات صورت گرفته در خصوص ساماندهی زائران ایام اربعین امسال گفت: تمامی زائرانی که در قالب طرح ساماندهی در ایام اربعین عازم عتبات شوند، به صورت رایگان تحت پوشش بیمه قرار خواهند گرفت و سازمان حج و زیارت هزینه این خدمات را عهده دار شده است.

وی ضمن تقدیر از تلاشهای جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی و مرکز پزشکی حج و زیارت  افزود: با مذاکرات صورت گرفته با هلال احمر هزینه خدمات پزشکی زائران اربعین رایگان خواهد بود.

رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه در ایام اربعین امسال ساماندهی زائران بجای مرز در شهرهای محل سکونت آنان و از طریق دفاتر خدمات زیارتی صورت می گیرد، گفت: با توافقات صورت گرفته امکانات اسکان راهیان نور بصورت رایگان در اختیار زائران اربعین قرار خواهد گرفت.

وی به راه اندازی سه قرارگاه در شلمچه، مهران و چزابه برای مدیریت عملیات اعزام در مرزها اشاره کرد و گفت: لازم است در این راستا ظرفیت استانداری خوزستان و ایلام شناسایی و بکار گرفته شود و همچنین باید از ظرفیت سپاه این مناطق استفاده شود.

مهندس اوحدی از برپایی 6 موکب برای خدمات دهی به زائران پیاده اربعین در مسیر نجف به کربلا خبر داد.

رئیس سازمان حج و زیارت ادامه داد: این هفته سفری به عراق خواهیم داشت و در این سفر با مقامات عراقی در خصوص اعزام زائران اربعین به عراق و خدمات دهی به آنان مذاکره خواهیم کرد.

وی در سخنانش تأکید کرد: هدف سازمان حج و زیارت و ستاد دائمی اربعین از ساماندهی زائران ایام اربعین ، تسهیل اعزام زائران به عتبات در این ایام است.

ناصر خدرنژاد معاون حج، عمره و عتبات سازمان حج و زیارت در این جلسه گفت: نگاه ما این بود که ساماندهی زائران را از مرزها برداریم تا بدین وسیله از ازدحام مشتاقان زیارت اربعین در مرزها جلوگیری بعمل آید و در این راستا از ظرفیت 1700 کارگزار فعال سازمان حج و زیارت در سراسر کشور بهره خواهیم برد.

وی افزود: ساماندهی زائران اربعین با نرم افزاری که در اینخصوص طراحی شده از روز سه شنبه در دفاتر خدمات زیارتی سراسر کشور انجام خواهد گرفت و متقاضیان می توانند به این دفاتر مراجعه کنند و طبق ظرفیت هریک از مرزهای شلمچه، چزابه و مهران زمان حضور در مرز به زائران اعلام خواهد شد.

معاون سازمان حج و زیارت ادامه داد: زائران برای اعزام به عتبات در ایام اربعین در قالب طرح ساماندهی تنها حق الزحمه کارگزار برای ثبت نام و هزینه صدور ویزای عراق را پرداخت خواهند کرد.

وی اضافه کرد: زائران در برنامه ساماندهی اربعین در قالب گروه های 40 نفره ساماندهی خواهند شد و یک نفر از گروه به عنوان سرگروه  و رابط با مسئولین در مرز خواهد بود.

معاون سازمان حج و زیارت گفت: امیدواریم زائران بدون هیچگونه مشکلی بر اساس برنامه زمانی وارد مرز شده و به عراق اعزام شوند.

وی به مذاکره با سفارت عراق در ایران اشاره کرد وبیان کرد: در این مذاکرات درخواست کردیم تا در جهت تسهیل ساماندهی زائران اربعین مدت زمان اعتبار ویزاها افزایش یابد، همچنین ویزاهای زائران ساماندهی شده بصورت مانیفست(گروهی) صادر شود و مدت اقامت زائران اربعین در عراق افزایش یابد.

وی به سفر اخیرش به استان خوزستان و بازدید از پروژه زائرسرای بستان اشاره کرد و گفت: امیدواریم بخش هایی از این زائرسرا در ایام اربعین مورد بهره برداری قرار گیرد.

معاون سازمان حج و زیارت ابراز امیداری کرد: با برنامه ریزی های صورت گرفته بدنبال آن هستیم تا زائران کمترین معطلی را در مرزها برای اعزام به عتبات داشته باشند.

در ادامه این جلسه هریک از اعضای ستاد اربعین گزارشی از اقدامات صورت گرفته و راهکار رفع مشکلات سال گذشته در عملیات اعزام زائران به عتبات در حوزه مرتبط را ارائه دادند.

جلسه ستاد دائمی اربعین بعد از ظهر امروز با حضور جمعی از مسئولین سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری و نمایندگان دستگاه های همکار در امر اعزام زائران به عتبات و همچنین مسئولین استان های ایلام و خوزستان تشکیل شد.

مدیر سایت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.