ﺳﻪشنبه 04 اردیبهشت 1403
EN

نگارخانه

مشاهده خبر

ارائه خدمات درمانی به زائران اربعین حسینی(ع)

ارائه خدمات درمانی به زائران اربعین حسینی(ع)

رييس مركز پزشكي حج و زیارت جمعیت هلال احمر با بيان اينكه قرار است سه بالگرد در سه مرز كشور براي امداد هوايي به زائران اربعین به گشت زني بپردازند، گفت: چنانچه بتوانيم مجوزهاي لازم را از كشور عراق بگيريم، پرواز بالگردهاي امداد جمعیت هلال احمر را در خاك عراق خواهيم داشت و همچنين ۲۵ دستگاه آمبولانس نيز در مسير پياده روي مستقر خواهند شد.

دكتر سيدعلي مرعشي،  با بيان اينكه اقدامات اين مجموعه در ايام اربعين به دو بخش تقسيم شده است گفت: در اربعين امسال برخي اقدامات اين مركز در مرز و داخل ايران و برخي اقدامات هم در داخل عراق انجام مي‌شود.

وي در ادامه با اشاره به اينكه در مورد اقدامات داخل مرز ايران با توجه به آسيب‌شناسي سال گذشته ايام اربعين و كمبودهايي كه آنجا احساس مي‌شد با هماهنگي سازمان حج و زيارت برنامه ريزي خوبي كرديم تصريح كرد: يكي از مشكلات سال گذشته با توجه به ازدحام جمعيت، عدم امكانات بهداشتي و درماني در مرز‌ها بود كه امسال بنا شد با هماهنگي جمعیت هلال احمر و سازمان حج و زيارت و بنا بر دستور آقاي دكتر فرهادي رييس محترم جمعیت هلال احمر، ستادي از مديران كل جمعیت هلال احمر در استان‌هاي مرزي تشكيل و همه امكانات اين مجموعه در اختيار سازمان حج و زيارت قرار گيرد.

مرعشي در ادامه افزود: قرار شد با هماهنگي سازمان امداد و نجات در مرز‌ها چادرهاي بزرگ ۲۵۰ نفره  برپا شود و امكانات درماني شامل پزشك، پرستار و دارو توسط ما تامين شود.

رييس مركز پزشكي حج و زيارت جمعيت هلال احمر در ادامه با بيان اينكه قرار شده سه بالگرد در سه مرز كشور براي امداد هوايي به گشت زني بپردازند گفت: چنانچه بتوانيم مجوزهاي لازم را از كشور عراق بگيريم كه البته صحبت مقدماتي‌اش با وزير حمل و نقل عراق انجام شده، ان شاالله پرواز بالگردهاي امداد هلال احمر را در خاك عراق خواهيم داشت و همچنين ۲۵ دستگاه آمبولانس نيز در مسير پياده روي مستقر خواهند شد يعني به طوري كه هر پنچ كيلومتر ما يك آمبولانس بين راه نجف و كربلا مستقر خواهيم كرد.

مرعشي با تاكيد بر اينكه امسال نيز در ايام اربعين درمانگاه‌هاي ثابت در كربلا و نجف افزايش خواهيم داد گفت: به ازاي هر جايگاه‌هايي كه از سوي سازمان حج و زيارت براي فعاليت‌هاي درماني موقعيت فراهم شود، آمادگي داريم تا اين اماكن را تجهيز لوازم و كادر پزشكي كنيم.

وي افزود: هر ساله براي اربعين ۶۰ كادر پزشكي شامل پزشكان متخصص، پرستاران، كادر امداد و... به مجموعه نيروهاي عراق اضافه مي‌كنيم كه پيش بيني مي‌شود اين رقم در سال جاري به ۱۰۰ نيرو افزايش پيدا كند، همچنين خدمات ما در اربعين براي تمام زائرين از تمام كشور‌ها است و محدوديت براي زائران ايراني و غيرايراني وجود ندارد.

دكتر مرعشي همچنين از برپايي چادرهاي امداد در بين الحرمين با هماهنگي آستان مقدس حسيني خبر داد و گفت: هر ساله با هماهنگي عتبه مقدس حسيني چادرهايي را در بين الحرمين براي زوار در نظر مي‌گيريم كه در آن چادر‌ها تمامي خدمات درماني‌ و بهداشتي ارائه مي‌شود.

رييس مركز پزشكي حج و زيارت جمعیت هلال احمر در پايان خاطرنشان كرد: سال گذشته سه چادر امدادي را در بين كربلا و نجف داشتيم كه اين تعداد امسال با هماهنگي سازمان حج و زيارت به شش چادر افزايش پيدا مي‌كند و قرار است به هر تعداد كه موكب از سوي سازمان حج و زيارت در شاه‌راه نجف، كربلا و بغداد، كربلا بر پا شود، هلال احمر نيز در جنب آن چادر درماني برپا كند.

مدیر سایت امتیاز به خبر :