جمعه 10 فروردین 1403
EN

عمره مفرده

مشاهده خبر

توضیحات ستاد عمره و عتبات دانشگایان در خصوص دانشجویان جامانده از عمره

توضیحات ستاد عمره و عتبات دانشگایان در خصوص دانشجویان جامانده از عمره
معاون ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان گفت: سهمیه عمره تعدادی از اساتید و دانشجویان جامانده که به علت تاخیر در صدور ویزا و لغو عمره از اعزام به سفرعمره جاماندند، برای دوره بعدی محفوظ خواهد بود و جای نگرانی برای زائرین وجود ندارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت به نقل از سایت لبیک، محمد زارع معاون اجرایی و اعزام ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان با توجه به لغو سفر عمره و اعزام نشدن تعدادی از کاروان های دانشگاهیان گفت:سهمیه عمره تعدادی از اساتید و دانشجویان جامانده که به علت تاخیر در صدور ویزا و لغو عمره از اعزام به سفرعمره جاماندند، برای دوره بعدی محفوظ خواهد بود و جای نگرانی برای زائرین وجود ندارد.

وی افزود:زائرین مشمول اگر تا دوره بعدی به خدمت سربازی اعزام شوند، برای خروج از کشور باید با یگان خدمتی خود هماهنگی های لازم را انجام دهند.همچنین پسران مشمول که به عمره اعزام نشدند، برای دوره بعدی نیاز به گرفتن مجدد تعهد نامه محضری و معافیت تحصیلی نخواهند داشت و مدارک در ستاد موجود است.

زارع در خصوص تبدیل سهمیه از مجردی به متاهلی برای زائران جامانده نیز گفت:پسران مجرد جامانده اگر تا دوره بعدی متاهل شوند، به صورت متاهلی اعزام خواهند شد و منعی در تبدیل سهمیه از مجردی به متاهلی وجود ندارد.

معاون اجرایی و اعزام ستاد عمره در خصوص فیش های واریز شده عوارض خروج از کشور هم گفت:متاسفانه امکان عودت این فیش ها وجود ندارد و زائرین می توانند فیش ها را برای دوره بعدی عمره نزد خود نگه دارند و یا اینکه برای سفر هوایی عتبات از این فیش ها استفاده کنند.

محمد زارع در خصوص سهمیه بدون نوبت عتبات برای زائرین جامانده نیز گفت:کلیه زائرین جامانده از سفر عمره می توانند از سهمیه عتبات بدون نوبت و قرعه کشی که در ماه های مرداد و شهریور ماه انجام خواهد شد، بهره مند شوند.قیمت سفر عتبات به صورت زمینی حدود یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و به صورت هوایی یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان خواهد بود و کسانی که از وام عمره استفاده نکرده اند، می توانند برای سفر عتبات وام یک میلیون تومانی از بانک تجارت دریافت کنند.

معاون اجرایی و اعزام ستاد در خصوص آینده عمره تصریح کرد:لغو عمره با تصمیم دولت صورت گرفته و اگر عمره مجددا راه اندازی شود، زمان اعزام دانشگاهیان به سرزمین وحی بستگی به زمان بازگشایی مجدد آن خواهد بود.

وی در خصوص مبالغ عمره که از حساب دانشجویان کسر شده نیز گفت :مبالغ برداشت شده عمره اوایل اردیبشهت ماه به حساب زائرین عودت داده می شود و قابل برداشت هم خواهد بود.همچنین برداشت پول از حساب به منزله انصراف نیست و با راه اندازی مجدد عمره، فراخوان مجددی برای واریز هزینه صادر خواهیم نمود.

زارع در خصوص ذخیره های عمره هم گفت :تنها زائرین ذخیره ای که در کاروان قرار داشتند، سهمیه عمره برای دوره بعدی خواهند داشت.

گفتنی است استفاده از سهمیه عتبات تداخلی با اعزام زائرین به عمره ندارد و سهمیه عمره در هر شکل محفوظ خواهد بود.


مدیر سایت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.