پنجشنبه 09 فروردین 1403
EN

نگارخانه

مشاهده خبر

دادگاه بعدی ماموران خاطی فرودگاه جده چهارشنبه هفته آینده برگزار می‌شود

دادگاه بعدی ماموران خاطی فرودگاه جده چهارشنبه هفته آینده برگزار می‌شود
رئیس سازمان حج و زیارت گفت : نخستین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده دو پلیس فاسد فرودگاه جده روز گذشته برگزار شد و در این خصوص کیفرخواست سنگینی علیه متهمان تنظیم شده و جلسه بعدی دادگاه این دو مجرم هفته آینده برگزار می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت ، سعید اوحدی گفت: روز گذشته(دوشنبه) دادگاه اول دو مامور سعودی خاطی در شعبه 7 دادگاه جده برگزار شد، و  از قبل به ما اعلام کرده بودند که نماینده سرکنسولگری ایران و نماینده سازمان حج و زیارت می‌تواند در این دادگاه شرکت کنند و با توجه به این که وکالت را از خانواده قربانیان دریافت کرده بودیم، نمایندگان ما در این دادگاه حاضر شدند.

**جلسه بعدی دادگاه؛ چهارشنبه هفته آینده

رئیس سازمان حج و زیارت تصریح کرد: وکیل دو مامور خاطی در تلاش بودند که دادگاه را به تعویق بیندازند و در این خصوص درخواست کردند لذا جلسه بعدی دادگاه چهارشنبه هفته آینده برگزار می‌شود.

رئیس سازمان حج و زیارت از احتمال محاکمه این دو مامور خاطی تا پیش از ماه مبارک رمضان خبر داد.

وی با تاکید بر اینکه برگزاری دادگاه و صدور رای به معنی آغاز عملیات اعزام عمره نیست، عنوان کرد: بعد از اعلام رای دادگاه جلساتی را با وزیر حج عربستان برگزار خواهیم کرد و در این جلسه ها قرار است راهکارهای لازم برای تامین امنیت زائران مورد بررسی و چاره اندیشی قرار گیرد.


اوحدی با تاکید بر اینکه تامین امنیت از حقوق اولیه زائران است، گفت: کشور عربستان و وزارت حج این کشور باید تضمین های کافی را برای تامین امنیت زائران ایرانی ارائه دهند.

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه حج تمتع فریضه واجب مردم محسوب می شود، تاکید کرد: تلاش تمام مسئولان در ایران و عربستان بر این اساس است که حج تمتع در کمال آرامش برگزار شود.  بعثه مقام معظم رهبری، سازمان حج و زیارت، سفارت ایران در عربستان، نمایندگان کنسولگری ایران در عربستان همه در موسم تمتع تلاش خواهند داشت تا زائران بتوانند با کمال آرامش به انجام اعمال و مناسک حج خود بپردازند.


مدیر سایت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.