پنجشنبه 09 فروردین 1403
EN

نگارخانه

مشاهده خبر

سفیر عراق در ایران با رئیس سازمان حج و زیارت دیدار کرد

سفیر عراق در ایران با رئیس سازمان حج و زیارت دیدار کرد
رئیس سازمان حج و زیارت و سفیر عراق در کشورمان با یکدیگر دیدار و پیرامون مسائل مشترک به بحث و تبادل نظر پرداختند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت «سعید اوحدی» رئیس سازمان حج و زیارت و «محمد مجید الشیخ» سفیر عراق در تهران پیش از ظهر امروز با یکدیگر دیدار و پیرامون مسائل مشترک به بحث و تبادل نظر پرداختند.

محمد مجید الشیخ ، سفیر عراق در تهران در این دیدار گفت : اقدامات دولت جمهوری اسلامی ایران و سازمان حج و زیارت در خدمات دهی به زائران عتبات قابل ستایش است و سفارت عراق در تهران از هیچ تلاش و همکاری در مسیر خدمت رسانی به زائران ایرانی عتبات عالیات مضایقه نخواهد کرد.

وی با بیان اینکه خدمت به زائران ایرانی عتبات برای سفارت عراق در ایران توفیق بزرگی است، افزود : نوروز امسال تعداد زیادی از زائران ایرانی به عتبات اعزام شدند و با تمهیدات صورت گرفته با هیچ عملیات تروریستی مواجه نشده و به آرامی به زیارت پرداختند.

سفیر عراق در ایران ضمن ابراز آمادگی سفارت عراق در خصوص افزایش صدور ویزا برای زائران ایرانی، اظهار داشت : آمادگی داریم در خصوص تسهیل امور ارزی مربوط به سفر زائران ایرانی عتبات با نخست وزیر عراق مکاتبه و گفتگو نماییم.

سعید اوحدی نیز در این دیدار ضمن تقدیر از همکاری و مساعدت های سفارت عراق در ایران گفت : در سال بیش از یک و نیم میلیون نفر از زائران ایرانی برای زیارت به عتبات عالیات اعزام می شوند لکن افزایش اعزام ها تا مرز سه میلیون نفر در سال مورد نظر ماست که در این راستا محدودیت های موجود در امر خدمات رسانی به زائران در عراق بایستی مرتفع گردد.
وی افزود : در راستای توسعه زیرساخت های خدمات رسانی به زائران ایرانی در عراق در سال گذشته شرکتی تحت عنوان «شرکت توسعه و عمران زائر» ثبت و تأسیس شده تا در مسیر توسعه امور رفاهی و زیربنایی خدمات دهی به زائران ایرانی در عراق گام بردارد.

رئیس سازمان حج و زیارت ادامه داد : در روزهای پایانی سال گذشته با حضور بانک های کشور، ستاد بازسازی عتبات و شرکت امید زائر، کنسرسیومی در سازمان حج و زیارت تشکیل شد و شرکتی با سرمایه یک هزار میلیارد تومان با هدف توسعه زیرساختهای رفاهی و خدماتی به زائران ثبت گردید که ساخت هتل و اقامتگاه برای زائرین عتبات از مأموریت های این شرکت خواهد بود.

مهندس اوحدی اظهار داشت : تا پایان اردیبهشت ماه سالجاری کلنگ دو زائر سرا در مرز چزابه زمین زده خواهد شد و این پروژه تا ایام اربعین امسال به بهره برداری خواهد شد و ساخت یک هتل در شلمچه و ساخت هتل در کربلا و نجف برای اقامت زائران در دستور کار می باشد که مقدمات آن نیز انجام گرفته است.

وی از اعزام هیئتی از کارشناسان سازمان حج و زیارت، شرکت شمسا و متخصصین بخش خصوصی به عراق به منظور درجه بندی هتل های محل اقامت زائران ایرانی در عراق خبر داد و گفت : ایجاد پکیج های متنوع و سفرهای 2 ، 3 و 5 روزه عتبات در دست بررسی است، همچنین در خصوص اعزام دریایی زائران ایرانی به عتبات مذاکراتی با شرکت کشتیرانی والفجر صورت گرفته است تا در آینده نزدیک سفر دریایی عتبات نیز راه اندازی شود.

رئیس سازمان حج و زیارت ادامه داد : یکی از موضوعات اصلی در سازمان حج و زیارت بحث اعزام و ساماندهی زائران ایرانی در ایام اربعین حسینی(ع) به عراق است که در این راستا ستادی تحت عنوان ستاد دائمی اربعین با حضور دستگاه های همکار در امر اعزام زائران به عتبات در سازمان حج و زیارت تشکیل شده است.

مهندس اوحدی ساماندهی و برنامه ریزی برای سفر زائران عراقی که وارد ایران می شوند را از موضوعات حائز اهمیت دانست و گفت : در این خصوص جلساتی نیز با حضور سازمان حج و زیارت تشکیل شده و قرار است الگوی سازمان حج و زیارت در خدمات رسانی به زائران ایرانی در عتبات برای زائران عراقی که به منظور زیارت و امور درمانی به ایران سفر می کنند ارائه و پیاده سازی شود.

رئیس سازمان حج و زیارت در پایان گفت : پس از برگزاری انتخابات پارلمانی عراق سفری به این کشور خواهیم داشت که دیدار و گفتگو با وزیر محترم گردشگری و آثار باستانی عراق و بررسی و رسیدگی به امور زائران عراقی ورودی به ایران، نحوه خدمات دهی به زائران ایرانی در عراق از محورها و برنامه های اصلی این سفر خواهد بود.
مدیر سایت امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.