ﺳﻪشنبه 04 اردیبهشت 1403
EN

نگارخانه

مشاهده خبر

نخستین جلسه کمیته کشوری بیماری کرونا در سال 93 برگزار شد

نخستین جلسه کمیته کشوری بیماری کرونا در سال 93 برگزار شد
اولین جلسه کمیته کشوری بیماری کرونا در سالجاری ، با حضور مسئولین وزارت بهداشت ، سازمان حج و زیارت و جمعی از متخصصین حوزه پزشکی و بهداشتی کشور روز گذشته در وزارت بهداشت برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت، اولین جلسه کمیته کشوری بیماری کرونا (MERS-COV) با حضور دکتر سیاری معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ، معاونت درمان جمعیت هلال احمر، نمایندگان سازمان حج و زیارت و مرکز پزشکی حج و زیارت، مسئولین آزمایشگاه ملی آنفلوآنزا و تنی چند از اساتید برجسته بیماری‌های عفونی دانشگاه‌های علوم‌پزشکی کشور در محل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار گردید.

در ابتدای این جلسه دکتر محمدمهدی گویا رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، گزارشی از روند شروع بیماری کرونا از سال 2012 در کشور عربستان تاکنون بیان کرد. سپس به آخرین وضعیت شیوع بیماری در دنیا خصوصاً کشور عربستان و مواردی همچون تعداد مبتلایان، میزان مرگ و میر، اقدامات صورت گرفته از سوی کشور عربستان، راه‌های انتقال بیماری و اقدامات پیشگیرانه جهت مقابله با بیماری اشاره کرد.

در ادامه این جلسه خانم دکتر مختاری آزاد عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران و رئیس آزمایشگاه ملی آنفلوآنزا با بیان نکاتی در خصوص ویروس شناسی بیماری و ساختار ژنی ویروس، به روش‌های تشخیص و چگونگی انجام آزمایشات و هزینه های هنگفت تشخیص بیماری اشاره کرد.

در ادامه حضار با بیان نکات و دیدگاه ‌های خود در خصوص لزوم دقت و مراقبت های بیشتر در جلوگیری از ورود بیماری به کشور بر آموزش زائرین، عوامل اجرایی و کادر درمانی در سطوح مختلف جهت پیشگیری از بروز بیماری و نحوه شناسایی موارد مشکوک، بر ضرورت همکاری بخش‌های مختلف تأکید کردند.

شایان ذکر است تاکنون هیچ موردی از ابتلا به این بیماری در میان زائران ایرانی حج گذشته و عمره جاری مشاهده نگردیده و این کمیته به منظور هماهنگی لازم جهت تبیین اقدامات پیشگیرانه در مقابله با این بیماری تشکیل گردیده است.

اطلاعات تکمیلی در خصوص این بیماری بالاخص نحوه پیشگیری از آن در خبرهای آتی به اطلاع خواهد رسید
مدیر سایت امتیاز به خبر :