پنجشنبه 06 اردیبهشت 1403
EN

نگارخانه

مشاهده خبر

وضعیت خدمات رسانی به حجاج ایرانی در مدینه منوره تشریح شد

  • 19 شهریور 1394
  • 10:47
  • حج تمتع
  • 0 دیدگاه
  • 972 بازدید
  • Article Rating
وضعیت خدمات رسانی به حجاج ایرانی در مدینه منوره تشریح شد

رئیس ستاد مدینه منوره در موسم حج امسال به تشریح وضعیت خدمات رسانی به زائران در مدینه پرداخت و خدمات رسانی به زائران در این شهر مقدس را مطلوب توصیف کرد.

«نصرالله فرهمند» در گفت و گو با خبرنگار اعزامی پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج وزیارت به مدینه منوره در خصوص فعالیت ستاد مدینه در حج امسال گفت: اعزام کارکنان ستاد مدینه منوره از روز 28 مرداد آغاز شد در حالی که اولین گروه از زائران ایرانی اول شهریور ماه از طریق فرودگاه مدینه وارد سرزمین وحی شدند.

وی با بیان اینکه اعزام زائران مدینه قبل با پرواز مستقیم مدینه تا 20 شهریور ماه ادامه خواهد داشت و این گروه از زائران 55 درصد از حجاج امسال را تشکیل می دهند، افزود:  زائران ایرانی بنا به ظرفیت هتل های محل اسکان 7 یا 8 روز در مدینه منوره اقامت خواهند داشت.

رئیس ستاد مدینه منوره در حج 94 در معرفی بخش های این ستاد بیان کرد: ستاد مدینه منوره در حج امسال از واحدهای اسکان، تغذیه و تدارکات، حمل و نقل (درونشهری،زیارت دوره،خروجی و فرودگاهی) ، امداد و پیگیری، حراست، ارزشیابی، انفورماتیک، پشتیبانی و امور مالی تشکیل شده است که هرکدام واحد ها در حوزه مرتبط خدمات رسانی می کنند.

وی ادامه داد: زائران ایرانی در 23 هتل مدینه منوره اسکان داده شده اند که علاوه بر این هتل ها یک هتل در خارج از منطقه مرکزی برای ستاد حج و یک ساختمان برای اسکان نیروهای آشپزخانه های مرکزی مدینه در نظر گرفته شده است.

وی در ادامه بیان کرد: علی رغم به بحرانی که برای اسکان زائران در مدینه منوره با آن روبرو هستیم همه هتل های محل اسکان زائران ایرانی از لحاظ جغرافیایی، قیمتی و خدمات در شرایط مطلوب و قابل قبولی قرار دارند که در سرکشی هایی که تاکنون به همراه نماینده محترم ولی فقیه در امور حج و زیارت و دیگر مسئولان بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج از هتل ها داشته ایم، بحمدالله میزان رضایتمندی زائران در این حوزه نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

فرهمند تنوع در برنامه غذایی زائران را یکی از نقاط قوت حج تمتع امسال دانست و بیان کرد: در میوه مصرفی زائران نیز این تنوع رعایت شده و سعی شده  بخشی از میوه مصرفی زائران از جمله شلیل، هلو انجیری، سیب و کیوی تا حد امکان از ایران تأمین شود.

رئیس ستاد مدینه در حج امسال در خصوص خدمات حمل و نقل به زائران ایرانی در مدینه منوره بیان کرد: در حوزه حمل ونقل سه شرکت نقل الجماعی، حافل و رواحل با ناوگان قوی حمل و نقل و با اتوبوس های مدل 2013 تا 2015 بکار گرفته شده است.

وی در خصوص غذای زائران در مدینه نیز گفت: غذای زائران در دو آشپزخانه مرکزی زین و دخیل مدینه منوره پخت می شود که پخت این آشپزخانه ها در زمانی که تعداد زائران ایرانی در مدینه به بیشترین میزان برسد به روزانه 16 هزار پرس غذا در هر وعده خواهد رسید.

وی در خصوص مؤسسات سعودی در مدینه که برای خدمات رسانی به زائران با آنها همکاری می شود، گفت: دستگاه اصلی هماهنگ کننده امور زائران وزارت حج و در مدینه معاونت مدینه این وزارتخانه است اما برای خدمات رسانی به زائران با عمده همکاری ما در مدینه با مؤسسه ادلاء (راهنمایان) که سندیکای کسانی است که اجداد آنان به زائران خدمات رسانی می کردند، می باشد.

وی در خصوص مشکلات زائران در فرودگاه مدینه منوره گفت: خدمات رسانی در فرودگاه جدید مدینه منوره در مجموع روانتر و بهتر از سال های قبل است اما بدلیل جدید التأسیس بودن این فرودگاه و با توجه به افزایش تعداد پروازهای حج در روزهای اخیر بعضاً مشکلاتی از جمله کُندی خروج مسافران در برخی پروازها را شاهد هستیم که البته طی مذاکراتی که با وزارت حج داشتیم امور خیلی روان تر شده است.

رئیس ستاد مدینه منوره در حج بیان کرد: زائران تمایل دارند مدت زمان بیشتری از سفر خود را در مدینه منوره حضور داشته باشند اما با توجه به محدودیت های اسکان در مدینه و تفاوت در شرایط اجاره هتل ها در مکه و مدینه این شرایط فراهم نیست.

وی در پایان گفت : جمعیت زائران حاضر در مدینه تا ساعت 24 امشب(چهارشنبه) به 11 هزار و194  نفر خواهد بود.

مدیر سایت امتیاز به خبر :