پنجشنبه 09 فروردین 1403
EN

نگارخانه

مشاهده خبر

مذاکره با شرکت هواپیمایی سعودی پیرامون ارائه خدمات دهی بهتر به زائران

مذاکره با شرکت هواپیمایی سعودی پیرامون ارائه خدمات دهی بهتر به زائران

معاون سازمان حج و زیارت به اتفاق هیات همراه ایرانی با مقامات شرکت هواپیمایی سعودی در شهر بندری جده پیرامون ارائه خدمات به زائران ایرانی به بحث و گفتگو پرداخت.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت از مکه، برابر پروتکل امضاء شده فی مابین مقامات دو کشور(وزارت راه و شهرسازی) ایران و عربستان همه ساله در موسم حج و عمره 50% از زائران کشورمان توسط شرکت های هواپیمایی سعودی حمل می شوند و از بین شرکت های سعودی که در عرصه حمل و نقل هوایی فعالیت دارند شرکت خطوط سعودی از با سابقه ترین و البته دارای بیشترین امکانات ناوگان هوایی برخوردار می باشد و همچنین این خطوط مجوز لازم جهت فرود در فرودگاه بین المللی مدینه را دارا می باشد که این امر موجب شده است همه ساله نیمی از زائران ایرانی که از ایستگاه های پروازی متعدد کشورمان وارد عربستان می شوند بتوانند در فرودگاه مدینه منوره فرود آیند و این درصد از زائران مشقت پیمودن مسافت جده تا مدینه را که بالغ بر 420 کیلومتر است را نداشته باشند.

سرپرست دفتر نمایندگی سازمان حج و زیارت در عربستان گفت: در این نشست علاوه بر مسئولین خطوط سعودی کارشناسان خدمات رسانی این خطوط نیز حضور داشتند و موضوع نقل حجاج در موسم حج و همچنین برنامه های عمره سال آینده مطرح شد.

معاون سازمان حج و زیارت نیز که در این نشست حضور داشت از برخی نارسایی های خدمات دهی خطوط سعودی در موسم عمره سال جاری از جمله شرایط نامناسب صندلی برخی از ایرباس های این خطوط و همچنین تغذیه داخل هواپیما و خدمات صدور بلیط را مطرح نمود و طرف سعودی قول مساعد جهت رفع ملاحظات مطرح شده را در اسرع وقت داد.

مهندس خدرنژاد افزود: در خصوص جداول پروازی موسم حج که قبلا برای طرف سعودی ارسال شده بود نیز مقرر گردید ظرف یک هفته آینده موافقت خود را با برنامه ارسالی پروازها اعلام نمایند.

وی اضافه کرد:یکی از موارد مطروحه دیگر عدم پذیرش حمل بیماران و نداشتن امکان استراکچر بود که طرف سعودی متعهد شد نسبت به تامین استراکچر برای انتقال بیماران که نیازمند تخت هستند اقدام نماید.

این مقام مسئول عنوان کرد: در این نشست مسئولین خطوط سعودی بشارت دادند برای موسم های بعدی نسبت به نوسازی ناوگان خود اقدام خواهند کرد و در تلاش هستند در حد امکان تمامی هواپیماهایی را دارای عمر بیش از ده سال هستند از رده خدمات نقل حجاج ایران حذف کنند.

خدرنژاد گفت: ضمنا مقرر شد از کترینگ هواپیمایی سعودی بازدید و دو نوع از غذاهایی که با ذائقه ایرانی سازگاری بیشتری دارند را انتخاب نماییم و در آینده این دو نوع غذای انتخاب شده برای زائران ایرانی سرو شود.

وی همچنین به جا به جایی در پروازها اشاره کرد و گفت: در خطوط سعودی جا به جایی پرواز امکان پذیر نبود این موضوع نیز مطرح شد که این امکان را برای ما فراهم نمایند در بعضی از مواقع به دلیل شرایط بد آب و هوایی لازم به تغییر در پروازها هستیم که طرف سعودی قول دادند این موضوع را پیگیری نمایند.یکی دیگر از مشکلات عمده پرواز خطوط سعودی ندادن شماره بلیط صندلی بود که باعث بروز مشکلاتی می شد و شرکت هواپیمایی خطوط سعودی تعهد نمود که این موضوع را به صورت 100% اعمال نماید.

مدیر سایت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.