چهارشنبه 05 اردیبهشت 1403
EN

نگارخانه

مشاهده خبر

افتتاح طبقه زيرين طواف معلق در مسجدالحرام

افتتاح طبقه زيرين طواف معلق در مسجدالحرام
رسانه هاي عربستان از افتتاح طبقه زيرين طرح پل طواف معلق در مسجدالحرام خبر دادند.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، رسانه‌هاي عربستان گزارش دادند: در راستاي اجراي دستورات ملك عبدالله پادشاه عربستان، مشعل بن عبدالله امير مكه مكرمه طبقه زيرين طرح پل مطاف معلق را كه اخيرا كار ساخت آن به پايان رسيد، افتتاح كرد.

در اين مراسم شيخ عبدالرحمن السديس رئيس كل امور مسجدالحرام و امور حرم نبوي (ص) حضور داشتند.

پس از افتتاح طبقه زيرين طرح پل طواف معلق، شيخ عبدالرحمن السديس رئيس كل امور حرمين شريفين در سخناني گفت: افتتاح اين طرح در راستاي دستورات خادم الحرمين الشريفين براي خدمت به حجاج و عمره گزاران و تسهيل مناسك آنها صورت گرفته است.

وي افزود: مطاف موقت در طول اجراي طرح توسعه صحن طواف براي افزايش ظرفيت آن، باعث جدايي ميان ويلچرها و طواف كنندگان شده است. مساحت مطاف معلق، دو هزار و ۶۱۸ متر مربع و عرض آن ۱۰ متر و ارتفاع آن از سطح مطاف، چهار متر و ۶۰ سانتي متر است و ظرفيت آن، پنج هزار زائر در هر ساعت است.

رئيس كل امور حرمين شريفين اعلام كردافزود: طول مسير يك شوط به طور متوسط، ۲۵۸متر است و وروديهاي آن با طبقه همكف و صحنهاي خارجي مسجدالحرام متصل است. پل مطاف به سه خروجي مجهز است كه يكي از آنها خروجي اضطراري است.

وي گفت: اين طرح با طرحهاي بزرگي كه حرمين شريفين شاهد هستند از جمله طرح افزايش ظرفيت صحن طواف و توسعه مسجدالحرام همزمان است.

مشعل بن عبدالله هم اعلام كرد: ملك عبدالله اهتمام زيادي به توسعه حرمين شريفين نشان داده و بر ارائه تسهيلات و ارتقاي خدمات به زائران تاكيد دارد.

وي افزود: پل مطاف موقت يكي از اقدامات مربوط به طرح توسعه مسجدالحرام است و خادم الحرمين تمام مراحل توسعه را با اشتياق كامل پيگيري مي‌كند.

مدیر سایت امتیاز به خبر :