جمعه 10 فروردین 1403
EN

نگارخانه

مشاهده خبر

پياده روي ميليوني اربعين حسيني آغاز شد

پياده روي ميليوني اربعين حسيني آغاز شد
با آغاز حركت ميليوني عاشقان اهل بيت (ع) از شهر بصره در جنوب عراق به سوي كربلا، زنگ آغاز موسم اربعين حسيني در عراق به صدا در آمد و گزارش‌ها حاكي از آن است كه اولين زائران ايراني اين مراسم نيز از مرز شلمچه در استان خوزستان ايران وارد خاك عراق شدند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني سازمان حج و زیارت ، در حالي كه حدود 22 روز تا 20 صفر باقي مانده است، مراسم پياده روي اربعين حسيني، صبح امروز از شهرهاي مرزي ايران آغاز شد. همچنين مردم شهرهاي اطراف عراق، پياده روي اربعين حسيني را به سوي شهر كربلاي معلا آغاز كردند.


اولين گروه از زائران حسيني در مراسمي با حضور نماينده آيت الله محمد سعيد حكيم از مراجع نجف اشرف و با حضور مسوولان محلي، درحالي كه پرچم هاي سبز و سرخ علوي و حسيني و پرچم هاي سياه به نشانه عزا را بر دوش داشتند، حركت 450 كيلومتري خود را از شهر بندري بصره در جنوب عراق به سمت كربلا آغاز كردند.

نماينده آيت الله حكيم در اين مراسم گفت كه همه امكانات و تلاش ها را براي خدمت به زائران امام حسين (ع) و تسهيل حركت زائران قبله آزادگان جهان، به كار گرفته ايم تا اين مراسم كه مقابل نگاه جهانيان است، به بهترين شكل برگزار شود.

همچنين اولين گروه ها از زائران ايراني امروز از مرز شلمچه در جنوب استان خوزستان عبور كرده و پياده روي اربعيني را آغاز كردند.

همچنين محسن نظافتي در ارتباط زنده با خبر بامدادي با اشاره به ثبت نام 720 هزار نفر در اين سامانه تا ديشب گفت: متقاضيان براي تكميل مراحل اعزام بايد از امروز به همراه گذرنامه و دو قطعه عكس به 2 هزار و 200 دفتر مجاز زيارتي مراجعه كنند.


امسال در اربعين اعزام كارواني نداريم / اعزام فقط در گروه هاي 5 يا 10 نفره

وي افزود: امسال در اربعين اعزام كارواني نداريم و اعزام فقط در قالب گروه هاي 5 يا 10 نفره است.

نظافتي با بيان اينكه نرخ رواديد به ازاي هر نفر براي گروه هاي 5 نفر به بالا 30 دلار به همراه 10 هزار تومان و براي گروه هاي 5 نفر به پايين 40 دلار به همراه 10 هزار تومان است گفت: مردم بايد حتما از طريق سامانه نام نويسي و به عراق بروند.

مديركل عتبات سازمان حج و زيارت افزود: براي تسهيل كار با هماهنگي وزارت خارجه و سفارت عراق دفاتر صدور رواديد در شهرهاي ايلام، خرمشهر و سوسنگرد فعال هستند تا به مردم محلي و كساني كه به هر علتي نتوانسته اند ويزا دريافت كنند خدمات بدهند.

امروز؛ آغاز صدور رواديد اربعين

صدور رواديد براي سفر به عراق در اربعين حسيني از امروز در ۱۵ دفتر آغاز مي شود.


رئيس سازمان حج و زيارت در گنبدكاووس گفت: امسال 11 دفتر جديد براي صدور رواديد به عراق براي شركت در مراسم اربعين ايجاد شده است.


سعيد اوحدي افزود: اين دفاتر در استان هاي مرزي و در شهرهايي مانند سوسنگرد ، اهواز ، ايلام و خرمشهر و در استان هايي كه زايران بيشتري دارد مانند خراسان رضوي ، اصفهان ، مازندران و گيلان داير است.


اوحدي تاكيد كرد ؛ براساس قوانين عراق دريافت رواديد براي تمام افرادي كه در اربعين حسيني قصد سفر به كربلا دارند، ضروري است.


وي هم چنين درباره اعزام به عمره مفرده نيز گفت: تا زماني كه حكم دو پليس فاسد اعلام نشود ، برنامه اي براي اعزام افراد به سفر عمره نداريم.


تعطيلي بازارچه‌هاي مرزي پيش از اربعين


بازارچه‌هاي مرزي آبادان و خرمشهر پيش از فرا رسيدن اربعين حسيني تعطيل مي‌شوند.

مديرعامل بازارچه‌هاي مرزي خوزستان امروز گفت: بازارچه‌هاي مرزي موجود در شهر مرزي اروندكنار و نقطه صفر مرزي شلمچه از 4 آذر يك هفته پيش از فرا رسيدن اربعين تعطيل و يك هفته بعد از اربعين مجدد فعال خواهند شد.

محمدرضا صفائيان گفت: در اين مدت مجوز هيچ گونه فعاليت اقتصادي به بازارچه‌هاي مرزي داده نمي‌شود.
مدیر سایت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.