ﺳﻪشنبه 04 اردیبهشت 1403
EN

نگارخانه

مشاهده خبر

زائران ایرانی از چه مسیری در راهپیمایی اربعین حضور پیدا می کنند؟

زائران ایرانی از چه مسیری در راهپیمایی اربعین حضور پیدا می کنند؟

مسیر انتخابی زائرین ایرانی جهت حضور در پیاده روی اربعین مسیر  نجف-حیدریه-کربلا می باشد که کوتاه ترین،پرترددترین،امن ترین ومشهورترین مسیر دسترسی نجف به کربلا است و خدمات ارائه شده در قالب طرح ساماندهی نیز تنها در این مسیر ارائه می گردد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت؛ زائرین ایرانی جهت اعزام به عتبات عالیات از دو طریق هوایی و زمینی به عراق اعزام می شوند.در حوزه اعزام زمینی زائرین از طریق 3مرز مهران دراستان ایلام و شلمچه وچزابه در استان خوزستان به عتبات عالیات می روند.

اکثر زائرین اربعین حسینی پس از ورود به خاک عراق ابتدا به نجف اشرف اعزام می شوند و پس از حضور چند روزه در این شهر مقدس راهی کربلای معلی می گردند.

مسیرهای پیاده روی که در کشور عراق جهت مشتاقین پیاده روی به سوی کربلای معلی تعیین گردیده اند 4مسیر نجف-حیدریه-کربلا ؛ کوفه-سهله-کربلا ؛ بغداد-مسیب-کربلا ؛ حله-طویریج-کربلا می باشد .

مسیر انتخابی زائرین ایرانی جهت برنامه پیاده روی مسیر اول یعنی نجف-حیدریه-کربلا می باشد و خدمات ارائه شده در قالب طرح ساماندهی نیز تنها در این مسیر ارائه می گردد.
مسیریادشده کوتاه ترین،پرترددترین،امن ترین ومشهورترین مسیر دسترسی نجف به کربلا ومحور اصلی پیاده روی زائرین اربعین می باشد و امتداد آن از سمت جنوب به شمال می باشد.

این جاده به صورت دو مسیر رفت و برگشت بزرگراهی و یک مسیر پیاده روی بوده که به مسـیر یا حسـین مشـهور است و طول آن برابر82 کـیلومـتر مـی باشـد که از ابتدای آن در هر 50 متر یک میله در وسط جاده نصب شده است تا به عنوان نشانه ای برای مردم و زایرین پیاده باشد.

این میله ها از عدد 1 تا 1452 از خروجی شهر نجف شماره گذاری شده اند . البته از میدان ثوره العشرین  شهر نجف تا خروجی شهرنیز 182میله شماره گذاری شده که پس از پایان آنها میله های اصلی آغاز می گردد. در سمت راست این جاده تعداد زیادی حسینیه (موکب ثابت) وجود دارد و در ایام اربعین ، نیمه شعبان و ... نیز تعداد زیادی چادر(موکب متغیر) در این مسیر برپا می شود که در این موکب ها از زایرین پذیرایی به عمل می آید.

 همچنین در این جاده چندین درمانگاه و پست درمانی جهت درمان زایرین برپا شده است.

مدیر سایت امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط