پنجشنبه 09 فروردین 1403
EN

نگارخانه

مشاهده خبر

جزئيات طرح حمل و نقل عمومي در مكه مكرمه اعلام شد

  • 17 اردیبهشت 1393
  • 09:23
  • حج تمتع
  • 0 دیدگاه
  • 627 بازدید
  • Article Rating
جزئيات طرح حمل و نقل عمومي در مكه مكرمه اعلام شد
مسئولان مكه مكرمه از طرح حمل و نقل عمومي شامل خطوط مترو به طول ۱۱۴ كيلومتر و اتوبوسراني به طول ۳۰۰ كيلومتر خبر داده اند.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج به نقل از رسانه‌هاي عربستان، شوراي توسعه مكه مكرمه و مشاعر مقدسه به شش تشكل داخلي و بين المللي براي ورود به رقابت براي اجراي طرح حمل ونقل عمومي با اتوبوسها (مرحله اول) فرمان داده است.

اسامه بن فضل البار شهردار مكه مكرمه و دبير شوراي توسعه و رئيس كميته اجرايي طرح اعلام كرد: مشعل بن عبدالله امير مكه با فهرست نهايي شركتهايي كه شرايط لازم را احراز كرده اند موافقت كرده و دستور تسريع در ارائه اسناد رقابت براي اجراي طرح حمل و نقل عمومي با اتوبوسها را صادر كرده است.

وي افزود: اين رقابت شامل وارد كردن اتوبوسها و راه اندازي و مراقبت از آنها به مدت ۱۰ سال است.

به گفته وي، ائتلاف پيروز ملزم به آموزش و فعال سازي جوانان سعودي در تمام فعاليتهاي مربوط به قرارداد شده است.

سعد بن عبدالرحمن القاضي رئيس اجرايي شركت حمل و نقل ريلي مكه مكرمه اعلام كرد: مرحله اول طرح حمل و نقل عمومي با اتوبوس شامل راه اندازي ۱۲ خط اتوبوسراني به طول ۳۰۰ كيلومتر است كه پنج خط آن خطوط حمل و نقل سريع با مسير مخصوص (بي آر تي) و با تعداد محدود توقف در همان مسير است و هفت خط ديگر در داخل محله‌ها و مراكز جذب در شهر سرويس دهي خواهند كرد.

وي افزود: شبكه اتوبوسراني در مرحله نخست، حداقل روزي ۲۰ ساعت و به فاصله هر هفت تا ۲۰ دقيقه سرويس دهي خواهد كرد.

وي گفت: مرحله نخست نيازمند تامين ۴۰۰ دستگاه اتوبوس است كه ۲۴۰ اتوبوس، تك كابينه به طول ۱۲ متر و بقيه اتوبوسهاي دوكابينه است.

شوراي توسعه مكه مكرمه و مشاعر مقدسه، دو هفته پيش، طرح اجراي اقدامات زيربنايي مرحله نخست طرح حمل و نقل عمومي با قطار را در دو قرارداد جداگانه به مناقصه گذاشت كه مربوط به مسيرهاي قطارها است كه تمام آن در زير زمين (مترو) بوده و شامل تمام خط سبز (ب) و بخش شمالي خط قرمز (ج) به طول ۲۴ كيلومتر و ۸۰۰ متر و ۱۳ ايستگاه خواهد بود.

اما قرارداد ديگر شامل كارهاي اوليه و زيربنايي مسير خط قرمز (ج) در بخش جنوبي قرار گرفته بر روي پلهاي معلق بر روي سطح زمين به طول ۲۰ كيلومتر و ۳۰۰ متر و ۹ ايستگاه خواهد بود.

پيشتر ملك عبدالله با اجراي طرح حمل و نقل عمومي در مكه مكرمه با تمام مراحل آن موافقت كرده بود كه شامل شبكه قطارها متشكل از چهار خط مترو به طول كلي ۱۱۴ كيلومتر با ۶۲ ايستگاه و شبكه كامل اتوبوسراني متشكل از خطوط اتوبوسهاي سريع السير (بي آر تي) و اتوبوسهاي داخلي و تغذيه كننده و اتوبوسهاي نقل ترددي خواهد بود.

مدیر سایت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.